Пошук

Звіт про діяльність Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області за 2023 рік

Дата: 25.01.2024 16:39
Кількість переглядів: 179

 

Фото без описуКомунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» (далі – Центр) – є комплексним закладом соціального захисту населення, структурні підрозділи якого провадять соціальну роботу та надають соціальні послуги сім’ям/особам, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах. Центр був створений рішенням 12 сесії Липовецької міської ради 8 скликання від 23 квітня 2021 року № 281 і почав функціонувати з 9 червня 2021року.

Згідно з структурою Центру, в ньому були утворені наступні структурні підрозділи: відділ соціальних послуг за місцем проживання, натуральної та грошової допомоги; відділ соціальної роботи; відділ надання соціальних послуг в умовах денного та цілодобового перебування/проживання та згідно з рішенням 53 сесії Липовецької міської ради 8 скликання від 23 червня 2023 року, утворено спеціалізовану службу первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

Штатна чисельність працівників Центру становила – 47 штатних одиниць.

Станом на закінчення 2023 року по загальному та спеціальному фондах дебіторська і кредиторська заборгованість відсутня.

За 12 місяців 2023 року загальний фонд профінансовано 6303688,84 грн. Касові видатки становлять: заробітна плата – 4819759,56 грн., нарахування на заробітну плату – 1040262,45 грн., предмети, матеріали – 134182,23 грн., оплата послуг – 61816.26 грн., водопостачання – 8964,98 грн., електрична енергія – 92386,76 грн., природній газ – 47364,57 грн., інші енергоносії (дрова) – 98952.06 грн.

По спеціальному фонду (75% пенсій одиноких непрацездатних громадян, які обслуговуються відділом надання соціальних послуг в умовах денного та цілодобового перебування/проживання) надійшли кошти у сумі 463937,47 грн. Благодійна допомога – 9850 грн. (в т. ч. 5500 грн. – картопля, 900 грн – помідори, 300 грн. – борошно, 400 грн. – олія, 1000 грн. – мед.).

Касові видатки відділу станом на закінчення 2023 року становлять 443068,80 грн., а саме: предмети, матеріали – 73730.80 грн., медикаменти – 24150,58 грн., продукти харчування – 328634,91 грн., оплата послуг – 17674,51 грн.

Протягом 2023 року соціальну послугу догляд вдома та натуральна допомога отримували 182 особи, з них: одиноких – 120, з інвалідністю – 33, ті, що мають дітей пенсійного віку – 29.

На соціальне обслуговування було взято – 16 осіб, з них 2 особам надається соціальна послуга догляд вдома та натуральна допомога на платній основі.

У 2023 році було припинено надання соціальної послуги – 21 особі, з них – 9 у зв’язку зі зміною місця проживання та 12 у зв’язку зі смертю.

Надання соціальної послуги догляд вдома та натуральна допомога здійснюють 22 соціальних робітники. В середньому, навантаження на одного робітника за 2023 рік складало 8 осіб, при нормативі – 6 осіб у сільській місцевості.

Впродовж 2023 року соціальними робітниками здійснено 8976 відвідувань підопічних вдома, яким проведено 25 693 заходів, що складають зміст соціальної послуги, а саме:

закуплено та доставлено продуктів харчування – 3609;

закуплено та доставлено промислових товарів – 2005;

сплачено за комунальні послуги – 1476;

прибирання житла – 2349;

ремонт житла – 69;

приготування їжі – 2094;

посадка та обробка городини – 910;

прання білизни – 598;

консультування з соціальних питань – 543;

виклик лікаря – 129;

надання адміністративних послуг – 234;

допомога по господарству – 6790;

доставка вугілля та дров – 40;

доставка води з колонки та криниці – 1360.

Надано і інші допоміжні заходи (спостереження за станом здоров`я підопічних, перенесення дров, миття вікон, супровід до лікарні, візити до стоматологів, консервація овочів, отримання та доставка посилок тощо) – 3487.

Відвідування підопічних здійснюється соціальними робітниками два-три рази на тиждень, в залежноcті від індивідуальних потреб осіб. На всіх отримувачів соціальної послуги, що перебувають на обслуговуванні ведуться особові справи, визначаються індивідуальні потреби осіб, складаються індивідуальні плани, акти оцінок потреб та укладаються договори про надання послуг.

Особи забезпечувались гуманітарною та благодійною допомогою передану від міжнародних партнерів та жителів громади у вигляді одягу та взуття.

Відповідно до Державних стандартів, у відділі соціальної роботи надавалися такі соціальні послуги: соціальний супровід сімей, осіб які перебувають у складних життєвих обставинах; інформування; консультування; екстрене (кризове) втручання; соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування.

Вказані послуги отримують вразливі групи населення, особи, сім’ї та діти, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребували сторонньої допомоги.

На базі Центру проводяться програми для кривдників, що вчинили домашнє насильство, які передбачені Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству». Протягом звітного періоду надійшло 15 рішень суду щодо проходження програм для кривдників, з них протягом року, 6 осіб пройшли дану програму, на даний час, проходять - 6 осіб і щодо 3 осіб, через ухилення від проходження програми для кривдників, надіслані документи до поліції.

Надання соціальних послуг здійснюють 3 фахівці із соціальної роботи, середнє навантаження із соціального обслуговування громадян на одного фахівця склало – близько 6000 осіб (виходячи із розрахунку кількості населення громади).

Загальна чисельність виявлених фахівцями сімей/осіб, які перебувають в складних життєвих обставинах становить 387.

Фахівцями Центру було надано 900 соціальних послуг, а саме: соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають в складних життєвих обставинах – 28; консультування – 26; кризове та екстрене втручання – 10; інформування – 821; соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування – 15.

Здійснено 30 перевірок цільового використання коштів при народженні дитини, складено відповідні акти (під час перевірок складено 3 плани використання коштів допомоги).

Під час проведення роботи з сім’ями та особами Центр взаємодіє з службою у справах дітей Липовецької міської ради, Липовецьким відділом поліції № 4 Вінницького РУП ГУНП, Вінницьким районним сектором №3 філії ДУ «Центр пробації», навчальними закладами територіальної громади, Липовецькою районною філією Вінницького обласного центру зайнятості, КНП Липовецька міська лікарня, КНП «ЦПМСД» та іншими організаціями різних форм власності. Постійно проводяться виїзди з працівниками служби у справах дітей та Липовецького відділу поліції №4 Вінницького РУП ГУНП.

Протягом звітного періоду оформлено 38 заяв до управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради.

Наданням соціальних послуг було задоволено потреби: психологічна допомога (552), юридична допомога (85); вирішення житлово-побутових питань (28); налагодження зв’язків із членами родини (120); організації лікування/оздоровлення (6); гуманітарна допомога (792); оформлення документів для призначення соціальних виплат (8).

Начальником відділу соціальної роботи періодично проводиться супервізії щодо якості надання соціальних послуг фахівців із соціальної роботи.

З метою підвищення кваліфікації, фахівці постійно беруть участь у різних навчальних семінарах, тренінгах з питань надання соціальних послуг. Протягом звітнього періоду фахівці взяли участь більше, як 50 онлайн-тренінгах, онлайн-нарадах та онлайн-навчаннях. Здійснювали заходи щодо пошуку кандидатів у патронатні вихователі, розповсюджували серед жителів громади інформаційні матеріали соціального направлення у вигляді буклетів, пам’яток, готували соціальні відеоролики для демонстрації їх на сторінці Центру у мережі Фейсбук, проводили масові заходи з пропагування здорового способу життя, попередження домашнього насильства, торгівлі людьми.

Відповідно до Рішення 53 сесії 8 скликання Липовецької міської ради від 23.06.2023 року №1456 «Про внесення змін до Статуту Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області та затвердження його у новій редакції» створено спеціалізовану службу первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

З часу створення служби, надійшло 47 повідомлень про вчинення домашнього насильства. За даними повідомленнями, були надані соціальні послуги 27 громадянам (19 – жінкам, 5 – чоловікам, 2 – дітям).

Постраждалим від домашнього насильства проведено консультування/інформування щодо правового захисту осіб, які постраждали від домашнього насильства, надання тимчасового притулку для постраждалих.

Психологічна підтримка таких осіб була спрямована на покращення психологічного стану постраждалих.

Крім того, під час проведення роботи з громадянами, проводилась роз’яснювальна робота щодо отримання безоплатної юридичної консультації юристів Липовецького бюро правової допомоги, з питань захисту від кривдників.

Службою також, надаються соціальні послуги сім’ям Захисників/Захисниць, внутрішньо переміщеним особам і їх сім’ям та постраждалих від будь якого насильства.

Протягом 2023 року, відвідано 355 сімей Захисників/Захисниць, в числі яких сім’ї зниклих безвісті та загиблих військовослужбовців. Таким сім’ям надавались консультаційні/інформаційні послуги та, за потреби, здійснювалась психологічна консультація і надавалась гуманітарна допомога.

З такою ж метою, відвідано 331 сім’ю внутрішньо переміщених осіб, які на даний час проживають у Липовецькій територіальній громаді.

Приміщення відділу надання соціальних послуг в умовах денного та цілодобового перебування/проживання знаходиться в селі Росоша.

У відділі надання соціальних послуг в умовах денного та цілодобового перебування/проживання на обслуговуванні, протягом 2023 року, перебувало – 18 осіб, з них одиноких – 8 та – 7 осіб з інвалідністю, протягом звітнього періоду 3 особи влаштовано, 2 особи – померли.

Для проживаючих осіб у відділі було використано - 395667,00 грн. А саме: витрати на харчування –297415,31 грн., на медикаменти - 20693,38 грн, на предмети і матеріали – 59883,80 та на оплату на комунальних послуг – 17674,51грн.

Утримання однієї людини протягом року становить, в середньому 10844,80 грн. на місяць.

Завдяки благодійній допомозі мешканців громади, восени 2023 року, зібрано 550 кг. картоплі для харчування проживаючих в закладі на суму 5500 грн.

Усім отримувачам соціальної послуги «Догляд стаціонарний» надавалися необхідні соціальні послуги відповідно до встановлених норм та забезпечувалися:

1) житлом, одягом, взуттям, постільною білизною, м`яким і твердим інвентарем і столовим посудом;

2) раціональним чотириразовим харчуванням, у тому числі з урахуванням віку і стану здоров`я, у межах натуральних норм харчування, передбачених для мешканців інтернатних установ;

3) медичним обслуговуванням, відповідно до висновку лікаря;

4) комунально-побутовим обслуговуванням; (опалення, освітлення тепло, водопостачання тощо).

Працівники відділу на прохання осіб, роблять покупки у магазинах та підтримують їх у спілкуванні, (особливо при адаптаційному періоді особи у відділі).

Також, від благодійних громадських організацій та міжнародних партнерів особи забезпечувалися гуманітарною допомогою у вигляді одягу, взуття, пелюшок, памперсів, продуктових наборі та інше.

Протягом звітнього періоду 4 особам було припинено надання соціальної послуги «догляд стаціонарний», з них, 1 особі у зв`язку із відмовою від послуги «Догляд стаціонарний», 2 у зв`язку із смертю та 1 внутрішньо-переміщеній особі у зв`язку із зміною місця проживання.

На даний час у відділі перебуває/проживає 15 осіб, вільних місць залишається на 5 осіб, додатково ще є можливість розгорнути 2 ліжко-місця.

Проводились поточні ремонти приміщень, здійснено заготівлю твердого палива на зиму, здійснюється консервування овочів та фруктів. Проводились ремонтні роботи даху підвалу, заміни змішувачів води та утеплення теплотраси на суму – 20119 грн. Закуплено 56,87 м3 твердого палива на загальну суму – 98953 грн.

Протягом 2023 року Центр здійснював видачу гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, сім’ям захисників, сім’ям, які перебувають в складних життєвих обставинах у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни, від громадських та благодійних організацій, Вінницької обласної державної військової адміністрації.

Також, проводиться допомога у видачі гуманітарної допомоги у вигляді вживаного одягу для даних категорій осіб.

Центр співпрацює з:

БО БФ «Лікарі без кордонів» – гігієнічні набори - 200 шт, ковдри – 200 шт, памперси для дорослих - 70 упаковок, підгузники дитячі – 40 упаковок;

ГО «Жінки і діти України-наше майбутнє» підгузники дитячі – 26 упаковок;

Всеукраїнською асоціацією громад – насіння 20 наборів;

Липовецькою міською радою – насіння 134 набори

БО БФ «Карітас-Київ» продовольчі набори – для 200 сімей та гарячі обіди для ВПО.

БФ «Право на захист» матраци, ковдри, кухонні набори, гігієнічні набори, лампи, термоси, рушники;

Гуманітарною допомогою з-за кордону – продукти, засоби гігієни, вживаний одяг, шкарпетки.

БФ «Медеір» – засоби особистої гігієни – 76.

Вінницькою обласною військовою адміністрацією – одяг вживаний, продовольчі набори сім’ям захисників – 260 наборів.

БО Міжнародний благодійний фонд «Руки друзів» - гігієнічні набори для сімей з дітьми – 60 шт.

Пропозиції щодо покращення діяльності Центру:

покращити матеріальне-технічне забезпечення: придбати новий або здійснити капітальний ремонт автомобіля, придбати 4 одиниць комп’ютерної техніки та 2 багатофункціональні пристрої. Здійснити ремонт складського приміщення у відділі надання соціальних послуг в умовах денного та цілодобового перебування/проживання. Придбати мотокосу.

Метою діяльності Центру у 2024 році, є забезпечення соціальними послугами усіх категорій населення, які перебувають в складних життєвих обставинах та мають ризик потрапити у складні життєві обставини. Також, пріоритетними завданнями центру є вивчення потреб сімей Захисників та Захисниць України та надання їм психологічної підтримки.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь