Пошук

Звіт про діяльність Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницької області у 2022-2023 навчальному році

Дата: 30.06.2023 16:11
Кількість переглядів: 64

Фото без опису

Головним завданням Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (далі – ІРЦ) є раннє та якісне визначення особливих освітніх потреб дитини та надання закладам освіти і батькам (законним представникам) рекомендацій, які допоможуть здобувачам реалізувати право на освіту відповідно до статті 20 Закону України «Про освіту».

29 квітня 2022 року під час засідання Кабінету Міністрів України було ухвалено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсні центри щодо розширення кола завдань на період дії воєнного стану.

Нові завдання ІРЦ:

проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушено змінили місце проживання (перебування) та були зараховані в інклюзивні класи (групи) або здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання;

надання інформаційної підтримки батькам дітей з особливими освітніми потребами, щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та отримувати інші додаткові послуги.

Також передбачається створення умов для психологічної підтримки дітей, які переживають психологічну травму. На період дії воєнного стану фахівці ІРЦ можуть надавати додаткові корекційно-розвиткові послуги всім дітям, зокрема й дистанційно. Крім того, спрощено процедуру подання документів для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а також створено належні умови для звернення до ІРЦ осіб, які супроводжують групи внутрішньо-переміщених осіб і потребують додаткової підтримки.

За статистичними даними, станом на 01.01.2023 р. на території обслуговування ІРЦ перебувало 3002 дітей від 2 до 18 років. З них: дошкільного віку - 921 дитина, шкільного - 2081 дитина. У 2022-2023 навчальному році діяльність ІРЦ забезпечували фахівці, а саме: директор, практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог та вчитель-логопед.

Фахівці та директор ІРЦ працюють за такими напрямами:

  1. Експертно-діагностична діяльність

У звітному періоді фахівцями центру здійснено 57 комплексних психолого-педагогічних оцінки дітей, батьки яких звернулися до центру із заявами, з них 10 повторних. За віковим розмежуванням обстежено: 19 дітей дошкільного віку та 38 шкільного. Із числа обстежених дітей 28 мають особливі освітні потреби. У 19 дітей виявлено порушення звуковимови, що не входять до переліку особливих освітніх потреб. Батькам та особам, які їх замінюють розроблено та надано рекомендації щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей кожної особи.

Надання освітніх послуг дітям із особливими освітніми потребами здійснюється у 6 закладах освіти громади та у спеціальних школах. Створено 1 інклюзивну групу, в якій здобуває освіту 1дитина та 14 інклюзивних класів, в яких навчаються 17 учнів. Особистісно-орієнтовний підхід до навчання осіб з особливими освітніми потребами забезпечують 1 асистент вихователя та 13 асистентів вчителів. В порівнянні з минулим роком кількість здобувачів освіти, які навчаються інклюзивно збільшилась на 5 осіб.

Навчальні заклади, в яких діти навчаються на інклюзивній формі навчання:

Липовецький заклад дошкільної освіти № 2 Липовецької міської ради (1дитина);

Липовецький ліцей № 1 ім. В. Липківського Липовецької міської ради Вінницької області (3 учні);

Липовецький ліцей № 2 Липовецької міської ради Вінницької області

(4 учні);

Липовецький ліцей № 3 Липовецької міської ради Вінницької області (1учениця);

Білозерівський ліцей Липовецької міської ради Вінницької області

(1 учениця);

Росошанський ліцей Липовецької міської ради Вінницької області

(8 учнів).

Показник охоплення дітей інклюзивним навчанням у Липовецькій територіальній громаді має зростаючу динаміку.

  1. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг

Одним із напрямів роботи ІРЦ є проведення корекційно-розвиткових занять. У 2022-2023 навчальному році 34 дитини отримували корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ. Фахівцями проведено 1038 корекційних занять.

Дані послуги надавалися дітям, які навчаються в інклюзивних класах, інклюзивних дошкільних групах, а також дітям, які потребують логопедичної допомоги та допомоги психолога і перебувають на обліку в ІРЦ. Корекційно-розвиткові заняття спрямовувалися на розвиток когнітивної, емоційно-вольової сфери, мовленнєвого та фізичного розвитку, соціальну адаптацію. Як показує досвід роботи, діти, яким вчасно була надана психолого-педагогічна допомога у дошкільному віці (з 4 років), зараз успішно продовжують навчання у закладах загальної середньої освіти. Проблемою є те, що батьки (опікуни) дітей із запізненням звертаються до ІРЦ, переважно у віці 5-6 років. Дуже важливим при проведенні корекційно - розвиткових занять є «раннє втручання», перевагами якого є:

кращі компенсаторні можливості організму;

більше часу для підготовки дитини до школи;

змога уникнути більш складних порушень.

  1. Консультативна допомога

Важливим аспектом діяльності ІРЦ є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами та педагогічним працівникам. З цією метою проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи та практичні заняття, консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти та зарахування до них. Директором та фахівцями центру надано 416 консультацій, з них – 34 педагогічним працівникам, 382 батькам та іншим особам. Тематика консультацій у більшості випадків стосувалася особливостей розвитку дитини відповідно до виду порушення, результатів комплексного обстеження когнітивної та емоційно-вольової сфер, мовленнєвого та фізичного розвитку. Педагогічні працівники переважно потребували консультацій щодо порядку організації інклюзивного навчання в освітніх закладах, складання індивідуальної програми розвитку дитини та розподілу корекційно-розвиткових занять.

4. Психолого-педагогічний супровід

З метою надання якісної підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами, батькам та педагогічним працівникам до команд психолого-педагогічного супроводу закладів освіти залучені фахівці ІРЦ. Протягом року вони брали участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу, надали консультативну допомогу з питань організації інклюзивного навчання, відповідно до визначених освітніх потреб дітей, брали участь у підготовці індивідуальної програми розвитку, надали учасникам команд супроводу методичну та просвітницьку допомогу щодо особливостей організації освітнього середовища.

5. Методична підтримка інклюзивного навчання та інформаційно-просвітницька діяльність

Проте корективи, внесені подіями сьогодення, змусили нас змінити організацію та форми методичної та консультативної роботи. Інформаційну діяльність проводили використовуючи інтернет сервіси, електронні скриньки, створюючи групи у Viber, на сайті ІРЦ у Facebook.

Організація інформаційно-просвітницької діяльності здійснюється шляхом проведення конференцій, семінарів, тренінгів та майстер-класів. Згідно плану роботи ІРЦ. У 2022-2023 навчальному році проведено 7 таких заходів.

20 грудня 2022 року фахівці ІРЦ підготували чудову програму для дітей до свята Святого Миколая. Обладнали новорічні фотозони та створили казкову атмосферу.

До Великодня вихованцями ІРЦ було створено плакат «Великдень - 2023».

З метою ознайомлення дітей з національними символами до Дня вишиванки вихованцями ІРЦ розроблені індивідуальні ескізи вишиванок.

01 червня 2023 року до Дня захисту дітей фахівці ІРЦ провели Квест «Ми - супер – герої». На свято з подарунками для діток завітали військові 14-ої штурмової бригади Національної Гвардії України «Червона калина» із захисниками.

Свою діяльність ІРЦ відображає на офіційному сайті міської ради та сторінці у Facebook Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради.

6. Співпраця з органами місцевого самоврядування

Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, закладами освіти, закладами охорони здоров'я, закладами (установами) соціального захисту населення, службою у справах дітей, громадськими організаціями, щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів. Цей напрям роботи реалізується шляхом консультацій із представниками вищезазначених структур. Для того, щоб досконало вивчити причини виникнення порушень у розвитку дитини, неодноразово доводиться спілкуватися із педіатрами та іншими лікарями. Необхідно також вивчити умови перебування та виховання дитини. В цьому напряму роботи допомагають працівники соціальних служб.

7. Професійна підготовка та самоосвіта

Протягом року фахівці ІРЦ мали змогу підвищити свій професійний рівень на базі ВАБО, прослухали вебінари, практичні семінари організовані інститутами післядипломної підготовки педагогічних працівників різних регіонів. Відповідно, отримали підтверджуючі документи. Безперервне професійне вдосконалення забезпечує своєчасну, якісну та кваліфіковану допомогу дітям з особливими освітніми потребами, батькам, педагогічним працівникам і є пріоритетними та першочерговими завданнями ІРЦ. У 2022-2023 навчальному році директор та двоє фахівців атестувалися на відповідність займаній посаді.

8. Зміцнення матеріально-технічної бази

Джерелами фінансування ІРЦ у 2022-2023 навчальному році були:

освітня субвенція, з якої здійснюється виплата заробітної плати фахівцям ІРЦ – 690708,46 грн. (нарахування – 130927,71 грн.);

кошти виділені міською радою на придбання товарів і послуг – 108165,56 грн.;

оплата послуг (крім комунальних) – 13878,72 грн.;

відрядження – 1041,80 грн.;

електроенергія – 37432,63 грн.;

водопостачання – 0 грн.;

природний газ - 55812,41 грн.

Середня заробітна плата за 2022-2023 навчальний рік складає:

для педагогічних працівників – 138141,69 грн.;

для техперсоналу – 48125,00 грн.

Насправді дуже багато проблем для впровадження інклюзивної освіти. На завершення хочеться сказати такі слова: «Важливо, щоб діти не відчували себе іншими… Це діти, яким доля поставила складні випробування… Тільки співчуття мало, треба розвивати можливості».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь