Пошук

Прогноз бюджету Липовецької територіальної громади на 2026-2028 роки

Дата: 30.09.2025 16:24
Кількість переглядів: 132

Прогноз бюджету Липовецької територіальної громади на середньостроковий період
2026-2028 років

ПРОГНОЗ
бюджету Липовецької територіальної громади на 2026-2028 роки


02557000000

(код бюджету)

I. Загальна частина

Прогноз бюджету Липовецької територіальної громади на середньостроковий період 2026-2028 років (далі – Прогноз) розроблено відповідно до статті 75¹ Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, інших законодавчих актів у сфері державних фінансів, з урахуванням Бюджетної декларації України на 2026-2028 роки, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2025 року № 774 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2026-2028 роки».

Передбачаються важливі зміни у міжбюджетні відносини протягом 2026-2028 років. У першу чергу це відновлення зарахування до державного бюджету ПДФО у розмірі 4%. Ця частка у 2022-2024 роках спрямовувалася до загального фонду бюджету територіальної громади. Розпочинаючи із 2027 року надходження ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців повернуться до загального фонду місцевого бюджету.

Основні цілі бюджетної політики на середньострокову перспективу включають:

підвищення соціальних стандартів та забезпечення підтримки громадян, стимулювання економічної активності;

впровадження нової моделі управління публічними інвестиціями для створення прозорої, єдиної системи на всіх рівнях влади;

зменшення дефіциту бюджету як передумова фінансової стійкості, посилення довіри суспільства до влади.

Ефективне використання бюджетних коштів та якісне надання публічних послуг стане передумовою формування сталої, передбачуваної бюджетної політики.

Особлива увага приділятиметься витратам у сферах, які мають вплив на місцеві видатки як пріоритетні, серед яких соціальний захист, освіта, охорона здоров’я, житлово-комунальне господарство.

Наскрізними цілями публічних інвестицій на 2026-2028 роки є енергоефективність, реагування на зміни клімату, гендерна рівність та безбар’єрність, реалізація яких передбачає раціональне використання енергоресурсів, впровадження енергоефективних технологій, адаптацію інфраструктури до нових викликів та захисту навколишнього природнього середовища, врахування принципів рівності, безбар’єрності, доступності для всіх категорій населення, включаючи осіб з інвалідністю, осіб з різними функціональними порушеннями, а також людей похилого віку незалежно від їх статі та соціального статусу.

В умовах значного періоду часу, протягом якого на території України продовжується збройний конфлікт, що переріс у повномасштабну війну, анексії частини території, існує високий рівень зовнішніх та внутрішніх невизначеностей. Така ситуація не дозволяє достеменно передбачати ситуацію. Тому бюджетна сфера громади має належним чином реагувати на можливі виклики та створювати передумови для повної реалізації на території громади державної політики у різних сферах з метою забезпечення життєдіяльності мешканців громади.

Ризик та виклики:

безпекові та військові ризики – тривалість та інтенсивність воєнних дій, обстріли критичної інфраструктури, руйнування виробничих потужностей;

зовнішньоекономічні ризики – ускладнення логістики, збереження обмежувальних заходів та експорт/транзит українських товарів;

макроекономічні ризики – дефіцит робочої сили, демографічні та міграційні виклики, інфляційний тиск, низька інвестиційна активність,

бюджетні ризики – зменшення/затримка зовнішньої фінансової підтримки, низький попит на внутрішні боргові інструменти.

Крім того, невиконання окремих прогнозних показників бюджету Липовецької територіальної громади на 2026-2028 роки може відбутися у випадку змін у бізнесовому середовищі, які залежать від подальших кроків України у напрямку євроінтеграції та можливостей для розвитку бізнесу у воєнний/післявоєнний період.

II. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку

Прогнозні показники бюджету Липовецької територіальної громади ґрунтуються на принципі збалансованості бюджету, що призведе до підвищення результативності та ефективності витрачання бюджетних коштів, посилення бюджетної дисципліни, покращить спрямування фінансового ресурсу на реалізацію пріоритетних соціальних напрямків та завдань для забезпечення динамічного і збалансованого розвитку громади.

При здійсненні прогнозу місцевого бюджету на 2026-2028 роки застосовані такі основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України:(%)

Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України та окремі припущення на 2026-2028 роки

Показник

2026 рік

2027 рік

2028 рік

Валовий внутрішній продукт:

 

 

 

номінальний, млрд. гривень

10443,5

11920,9

13471,7

реальна зміна, відсотків до попереднього року

4,5

5

5,7

Індекс споживчих цін:

 

 

 

у середньому до попереднього року, відсотків

109,7

107,1

105,6

грудень до грудня попереднього року, відсотків

108,6

105,9

105,3

Індекс цін виробників промислової продукції:

 

 

 

грудень до грудня попереднього року, відсотків

111,3

109,4

107,9

Кількість зайнятих економічною діяльністю у віці 15-70 років, млн. осіб

13,0

13,1

13,2

Рівень безробіття населення у віці 15-70 років за методологією Міжнародної організації праці, відсотків до робочої сили відповідного віку

12,9

13,3

12,8

Сальдо торговельного балансу, визначене за методологією платіжного балансу, млн. доларів США

-34712

-33612

-32950

Експорт товарів та послуг:

 

 

 

млн. доларів США

66246

76312

85934

зміна, відсотків до попереднього року

14,3

15,2

12,6

Імпорт товарів та послуг:

 

 

 

млн. доларів США

100958

109924

118884

зміна, відсотків до попереднього року

2,7

8,9

8,2

Припущення прогнозу

 

 

 

Обмінний курс гривні до долара США, гривень за долар США:

 

 

 

у середньому за період

44,7

45,2

45,6

на кінець періоду

44,8

45,3

45,8

У 2026-2028 роках прогнозні розміри прожиткового мінімуму розраховано з огляду на основні макропоказники економічного і соціального розвитку України, зокрема з урахуванням підвищення темпів індексу споживчих цін для відповідного року, що становитиме:

(гривень)

Прожитковий мінімум

2026 рік

2027 рік

2028 рік

На одну особу

3171

3358

3536

Для дітей віком до шести років

2783

2947

3103

Для дітей віком від шести до 18 років

3471

3676

3871

Для працездатних осіб

3288

3482

3667

Для осіб, які втратили працездатність

2564

2715

2859

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у 2026-2028 роках у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб – 60 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю – 100 відсотків; для дітей – 145 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Під час формування видаткової частини на 2026-2028 роки буде враховано такі показники:

мінімальної заробітної плати:

з 1 січня 2026 р. в розмірі 8688 гривень;

з 1 січня 2027 р. в розмірі 9374 гривні;

з 1 січня 2028 р. в розмірі 10059 гривень;

посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

з 1 січня 2026 р. в розмірі 3470 гривень;

з 1 січня 2027 р. в розмірі 3744 гривні;

з 1 січня 2028 р. в розмірі 4018 гривень.

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді, посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових і митних органів залишається на рівні 2025 року.

Головною сферою діяльності бізнесу на території Липовецької територіальної громади залишається аграрна галузь. Сприятливе географічне розташування, рівнинний ландшафт, кліматичні умови та логістика стали запорукою формування досить потужного блоку виробників різноманітної сільськогосподарської продукції. З урахуванням чинників розвитку останніх років місцеві сільськогосподарські виробники уміло поєднали виробництво із переробкою, що стало запорукою не лише розширення застосування прикладної праці, а й можливостей до створення нових робочих місць, зростанню доходів працівників, і як наслідок – зростання відрахувань до бюджетів різних рівнів. Аграрне бізнес-середовище громади є найбільшим платником податків до бюджету громади.

Поряд з аграрним сектором гармонійно розвивається промисловість, торгівля, громадське харчування, будівництво, сфера надання побутових послуг, автоперевезення тощо.

Підприємницьке середовище громади представлене, практично, усіма видами діяльності, спрямованими на перероблення сільськогосподарської продукції та її подальшої реалізації. Виробництво та продаж товарів першого вжитку, забезпечення доступності споживачів до такої категорії товарів залишається надважливим завданням для суб’єктів підприємницької діяльності, яке вони успішно реалізовують.

Проте, через активні бойові дії на території України громада гостро відчула дефіцит робочої сили. Значно зменшилась чисельність економічно активного населення, особливо чоловічої статі, що стало викликом для бізнесу як для великого, так і для малого.

Крім того, міграційні процеси значно вплинули на чисельність дитячого контингенту в цілому, так і у закладах освіти. Спостерігається значне зниження чисельності дітей як у сільських так і у міських поселеннях. Негативною залишається демографічна ситуація в цілому.

Такі негативні фактори, прямо чи опосередковано, впливають на усі структурні підсистеми економіки громади.

Тому, головними цілями, пріоритетами та завданнями на середньостроковий період 2026-2028 років для місцевого самоврядування Липовецької територіальної громади будуть:

підтримка зміцнення обороноздатності держави. Формування правосвідомості громадян;

захист населення громади від наслідків надзвичайних ситуацій та забезпечення функціонування регіональної підсистеми державної системи цивільного захисту;

забезпечення умов сталого економічного розвитку. Зростання конкурентоспроможності економіки громади;

розвиток людського капіталу та підвищення стандартів життя населення;

екологічна безпека навколишнього середовища;

розвиток громадянського суспільства.

Планові показники економічного і соціального розвитку Липовецької територіальної громади на період 2026-2028 років

Показники, одиниця виміру

2024 рік (звіт)

2025 рік (очік. вик.)

2026 рік (прогноз)

2027 рік (прогноз)

2028 рік (прогноз)

Фонд оплати праці працівників, всього (грн)

599703411

711805556

772309028

823752833

913736333

Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника (грн)

13172

15609

16500

17160

18571

Чисельність працівників, зайнятих економічною діяльністю всього (штатних працівників) (осіб)

3794

3800

3900

4000

4100

III. Загальні показники бюджету

Формування бюджету Липовецької територіальної громади на 2026–2028 роки здійснюється з урахуванням стратегічних цілей розвитку території, наявного соціально-економічного потенціалу, демографічної ситуації, динаміки податкових надходжень, потреб населення та чинників, які впливають на обсяг доходів і видатків. В умовах воєнного стану Липовецька ТГ, як територія, на якій не велися активні бойові дії, зберегла основну частину економічної та інфраструктурної спроможності. Це створює потенціал для сталого розвитку, зокрема в аграрному секторі, сфері послуг, малого підприємництва та соціальній інфраструктурі.

Бюджет громади є фінансовим інструментом реалізації соціально-економічної політики та індикатором розвитку території. Зростання власних доходів бюджету свідчить про стабілізацію економічної діяльності, зайнятості населення, ділової активності. Видаткова частина бюджету напряму пов’язана з реалізацією програм у сфері освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, молодіжної політики, безпеки та інфраструктури.

Липовецька громада має виражену аграрну спеціалізацію: велика частка території використовується для сільськогосподарського виробництва. Присутність фермерських господарств, агрохолдингів, малого агробізнесу створює базу для формування бюджету через орендну плату за землю, єдиний податок, податок на доходи фізичних осіб (наймані працівники). Сприятливі природні умови, наявна інфраструктура та лояльна податкова політика громади створюють додаткові стимули для розвитку аграрного сектору та поповнення місцевого бюджету.

У структурі населення громади частку складають особи пенсійного віку, внутрішньо переміщені особи, люди з інвалідністю, діти та молодь. Це зумовлює необхідність утримання закладів освіти, соціального захисту, медицини та створення програм підтримки вразливих груп населення. Видаткова політика на середньостроковий період має включати модернізацію соціальної інфраструктури, адресну допомогу, розвиток інклюзивного середовища.

Прогнозні обсяги бюджету Липовецької ТГ у 2026–2028 роках передбачають помірне зростання доходів за рахунок ПДФО, єдиного податку, місцевих зборів. Очікується збереження субвенцій і дотацій з державного бюджету на освіту, медицину, соціальні гарантії.

Показник

2026 рік

2027 рік

2028 рік

Доходи місцевого бюджету

304,3 млн грн

344,2 млн грн

357,9 млн грн

Власні доходи

201,0 млн грн

210,9 млн грн

224,6 млн грн

Офіційні трансферти

103,3 млн грн

133,3 млн грн

133,3 млн грн

Видатки бюджету

265,1 млн грн

280,2 млн грн

301,3 млн грн

Публічні інвестиції

39,2 млн грн

64,0 млн грн

56,6 млн грн

На формування дохідної і видаткової частин бюджету істотно впливають як зовнішні, так і внутрішні чинники:

1. Динаміка середньої заробітної плати (очікуване зростання на 8–10% щорічно);

2. Рівень мінімальної зарплати, що впливає на фонд оплати праці в бюджетній сфері;

3. Стан ринку праці та кількість зайнятого населення;

4. Міграційні процеси (виїзд за кордон, повернення ВПО);

5. Рівень місцевих податків і зборів, а також ефективність їх адміністрування;

6. Зростання цін і тарифів на енергоносії, комунальні послуги;

7. Політика держави щодо трансфертів, субвенцій, дотацій.

Загальна стратегія бюджетної політики Липовецької ТГ буде базуватися на раціональному використанні ресурсів, підтримці соціальних програм, збереженні балансу між поточними і капітальними видатками, максимальному залученні власних доходів. З огляду на збережений аграрний потенціал та відносну безпечність території, громада має добрі перспективи для економічного відновлення та фінансової стабільності.

IV. Показники доходів бюджету

У 2026–2028 роках формування дохідної частини бюджету Липовецької територіальної громади здійснюватиметься на основі прогнозних показників соціально-економічного розвитку, податкової політики держави, воєнно-політичної ситуації, внутрішніх ресурсів громади та макроекономічних тенденцій. Основна мета – забезпечити фінансову стійкість громади, здатність ефективно виконувати власні та делеговані повноваження.

1. Дохідна частина бюджету громади формується за рахунок:

власних доходів, що справляються на території громади (понад 60%);

трансфертів з державного бюджету (освітня субвенція, дотації, субвенції на соціальний захист тощо);

офіційних трансфертів з обласного бюджету та інших бюджетів;

цільових надходжень, грантів, міжнародної технічної допомоги тощо.

2. Основні джерела власних доходів

1. Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) – базове джерело наповнення бюджету (частка до 60% у загальному фонді).

Прогноз зростання пов’язаний із очікуваним пожвавленням економіки, зростанням зайнятості та середньої зарплати.

Важливо – враховано повернення працездатного населення після війни.

2. Єдиний податок – стабільне джерело доходів від малого бізнесу.

Передбачається відновлення підприємницької активності за умови спрощення адміністрування та підтримки МСП.

3. Місцеві податки і збори (податок на майно, земельний податок, туристичний збір тощо):

Оптимізація податкової бази за рахунок інвентаризації земель, нерухомості;

Активізація роботи з боржниками;

Цифровізація обліку.

4. Неподаткові надходження:

Надходження від оренди комунального майна;

Адміністративні збори;

Штрафи та санкції.

3. Прогнозна динаміка доходів

Рік

Прогноз доходів загального фонду (без урахування офіційних трансфертів)

Прогноз доходів спеціального фонду (без урахування офіційних трансфертів)

Очікуване зростання, %

2026

100% (базовий рік)

100%

2027

+5%

+0,5%

Зростання економіки

2028

+6,6%

+1,6%

Стабілізація ситуації

Примітка: реальні темпи зростання залежатимуть від безпекової ситуації, змін у податковому законодавстві, обсягів субвенцій та дотацій, відновлення бізнес-активності.

4. Ключові напрями бюджетної політики у сфері доходів

Покращення адміністрування місцевих податків: співпраця з ДПС, цифровізація даних, інвентаризація майнових активів;

Розширення доходної бази: аналіз нерозкритих ресурсів (земля, майно, діяльність ФОПів);

Залучення грантових коштів та міжмуніципальної співпраці;

Прозоре інформування громади про структуру і призначення доходів (бюджет для громадян).

5. Гендерний аспект у плануванні доходів

При аналізі джерел доходів громади планується використовувати гендерно-дезагреговані дані (наприклад, щодо зайнятості жінок і чоловіків у МСП);

Прогноз впливу податкової політики на різні групи населення – як елемент гендерного бюджетування;

Залучення жінок до обговорення пріоритетів місцевих податків (громадські слухання, бюджет участі).

6. Ризики, що впливають на дохідну частину

Тривалість воєнних дій та повільне повернення населення;

Міграція працездатного населення;

Зниження ділової активності малого бізнесу;

Зміни в податковому законодавстві, які не враховують специфіку громад.

Складовими частинами доходів бюджету Липовецької міської територіальної громади є:

1. загальний фонд, який становить 94,3 відсотків від загального обсягу доходів бюджету та формується з:

1.1.1 власних доходів, які складають близько 73,2 відсотка від обсягу загального фонду та основними доходними джерелами якого є:

a. податок на доходи фізичних осіб (55,9 відсотка від загального обсягу власних доходів);

b. єдиний податок (17,6 відсотків);

c. податок на майно (19,0 відсотків);

d. акцизний податок (5,7 відсотків).

7.1.2. офіційних трансфертів з державного та обласного бюджетів – 26,8 відсотків,

2. спеціальний фонд – 5,7 відсотків у загальному обсязі доходів бюджету, основними джерелами формування якого є доходи бюджету розвитку, які наповнюють спеціальний фонд на відсотків.

Основними факторами зростання надходжень до бюджету є:

1. збільшення обсягу виробництва та реалізації продукції та відповідно фонду оплати праці;

2. поліпшення інвестиційного клімату та розширення сфер виробництва;

3. підвищення розміру середньої заробітної плати працівників;

4. легалізація виплати заробітної плати/прихованої зайнятості;

5. додержання платниками податків платіжної дисципліни.

У прогнозі бюджету на середньостроковий період сукупно на 2026-2028 роки враховано у вигляді офіційних трансфертів обсяг у сумі 134 497 023 грн для забезпечення реалізації на території Липовецької територіальної громади пріоритетних публічних інвестиційних проєктів та програм.

Таким чином, враховуючи вищевикладене доходи бюджету Липовецької міської територіальної громади сформовано (додаток 2 «Показники доходів бюджету»):

Назва показника

2026 рік

2027 рік

2028 рік

Прогноз

Відхилення до попереднього року

Прогноз

Відхилення до попереднього року

Прогноз

Відхилення до попереднього року

Абсолютне

Відносне

Абсолютне

Відносне

Абсолютне

Відносне

Разом бюджет громади

304329801

57510496

23,3%

344215598

39885797

13,1%

357921779

13706181

4,0%

Загальний фонд

270770925

28741699

11,9%

286321579

15550654

5,7%

307927471

21605892

7,5%

Спеціальний фонд

33558876

28768797

У 6 р.б.

57894019

24335143

72,5%

49994308

-7899711

-13,6%

V. Показники фінансування бюджету

У середньостроковому періоді передбачається здійснення заходів щодо внутрішнього фінансування бюджету, що відображено у додатку 3 «Показники фінансування бюджету».

Через обмежений обсяг доходів спеціального фонду бюджету (бюджету розвитку), з метою забезпечення співфінансування програм та проєктів публічних інвестицій передбачається передача із загального фонду бюджету до спеціального фонду бюджету (бюджету розвитку).

Профіцит за загальним фондом бюджету та, відповідно, дефіцит за спеціальним фондом бюджету визначений у обсягах:

2026 рік – 7 500 000 грн;

2027 рік – 8 420 000 грн;

2028 рік – 8 980 000 грн.

Відповідно до додатку 4 «Показники місцевого боргу» у середньостроковому періоді 2026-2028 років не передбачаються видатки на погашення боргових зобов’язань через відсутність таких.

Відповідно до додатку 5 «Показники боргу і надання місцевих гарантій» у середньостроковому періоді 2026-2028 років не передбачаються видатки на погашення боргових зобов’язань через відсутність таких.

VI. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету

У період 2026–2028 років бюджетна політика Липовецької громади у частині видатків буде спрямована на забезпечення цільового, ефективного, справедливого та прозорого використання бюджетних коштів, що відповідає пріоритетам розвитку громади, її соціально-економічним потребам та принципам гендерної рівності.

1. Забезпечення пріоритетного фінансування життєво важливих сфер

Захист видатків на освіту, охорону здоров’я, соціальний захист, безпеку, енергоефективність, водопостачання та критичну інфраструктуру.

Спрямування коштів на підтримку внутрішньо переміщених осіб, багатодітних сімей, осіб з інвалідністю, людей похилого віку.

Забезпечення належного фінансування закладів соціальної сфери з урахуванням сучасних стандартів надання послуг.

2. Раціоналізація та оптимізація видаткової частини бюджету

Перегляд структури поточних видатків для зменшення неефективних витрат;

Скорочення дублювання функцій у фінансуванні установ та програм;

Переорієнтація коштів на заходи з більшою соціальною віддачою.

3. Забезпечення цільового та результативного використання коштів

Удосконалення застосування програмно-цільового методу (ПЦМ);

Встановлення чітких результативних показників бюджетних програм;

Посилення контролю за досягненням запланованих результатів та ефективністю витрат.

4. Інтеграція гендерного підходу у бюджетні видатки

Проведення гендерного аналізу видаткових бюджетних програм (у сфері освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури);

Формування програм з урахуванням різних потреб жінок і чоловіків, дівчат і хлопців, людей з інвалідністю, ВПО тощо;

Впровадження гендерно-дезагрегованих показників у паспорти програм.

5. Зміцнення прозорості та підзвітності у видатках

Опублікування детальної інформації про видатки у зручній формі для мешканців громади (інфографіки, «бюджет для громадян»);

Залучення громадськості до визначення пріоритетів у видатковій частині через громадський бюджет та бюджетні слухання;

Проведення публічних консультацій з представниками різних соціальних груп при формуванні бюджетних програм.

6. Орієнтація на розвиток і відновлення

Збільшення частки бюджету розвитку у структурі видатків;

Фінансування інфраструктурних проєктів, які сприяють відновленню громади після воєнних руйнувань та покращенню якості життя;

Підтримка інновацій, цифровізації та енергоефективності як напрямів, що забезпечують стійке майбутнє.

7. Середньострокове планування видатків

Забезпечення узгодженості між середньостроковим бюджетним прогнозом, стратегією розвитку громади та місцевими цільовими програмами;

Врахування демографічних, соціальних та економічних змін при плануванні витрат;

Гнучкість у видатках для реагування на надзвичайні ситуації, включаючи безпекові виклики;

Обсяги фінансування видатків із бюджету громади відображені у додатках 6 та 7 до Прогнозу бюджету Липовецької територіальної громади на середньостроковий період 2026-2028 років.

Під час формування видаткової частини бюджету були враховані прогнозні показники та розміри мінімальної заробітної плати, посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, індексу споживчих цін для розрахунку об’ємів придбання товарів, робіт та послуг.

Розділ 6.1. Державне управління

Пріоритетними напрямками діяльності Липовецької міської ради та її виконавчих органів на період 2026-2028 років будуть подальші кроки, спрямовані на якісне виконання повноважень, визначених Конституцією України та іншими законами, реалізацію заходів щодо: забезпечення прозорості та відкритості у своїй діяльності; подальший розвиток свободи слова і думки; впровадження гендерно-орієнтованого підходу у реалізацію місцевих та бюджетних програм; впровадження сучасних інформаційних технологій в діяльності місцевого самоврядування; подальшого розвитку створеної прозорої системи в прийнятті рішень органу місцевого самоврядування; створення належних умов для реалізації органом місцевого самоврядування прав та повноважень, визначених чинним законодавством України; вивчення та впровадження кращого досвіду в сфері розвитку місцевого самоврядування; закріплення фінансової самодостатності місцевого самоврядування, сформувати ефективну систему управління; доступності і належної якості публічних послуг, що надаються такими органами, а також необхідної для цього ресурсної бази; створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення органами місцевого самоврядування власних і делегованих повноважень.

Розділ 6.2. Освіта

У середньостроковій перспективі у сфері освіти буде продовжено подолання наслідків війни (втрата людського капіталу, руйнування інфраструктури, освітні втрати, погіршення результатів навчання з огляду на внутрішню міграцію учнів та вчителів і за кордон, змін здобуття освіти – дистанційної, змішаної), створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, реалізація реформи «Нова українська школа» (новий стандарт профільної середньої освіти з 1 вересня 2027 року).

Тому у 2026-2028 роках передбачено виконання завдань, спрямованих на:

підвищення престижності праці працівників закладів освіти шляхом впровадження різних мотиваційних стимулів;

облаштування безпечних умов для проведення освітнього процесу в закладах освіти з метою забезпечення доступності і безперервності освіти незалежно від безпекової ситуації;

реалізацію реформи «Нова українська школа», впровадження моделі організації освітнього процесу у старшій профільній школі;

забезпечення умов для формування ефективної мережі закладів освіти із урахуванням інтересів учасників освітнього процесу та потреб громади;

завершення облаштування кабінетів у закладах освіти для викладання предмета «Захист України», впровадження ефективних освітніх програм для реалізації патріотичного виховання;

розбудову безпечного та інклюзивного освітнього середовища для доступу до якісної освіти, зокрема здобуття освіти безпосередньо в закладах освіти, що сприятиме підвищенню якості освітніх послуг на всіх рівнях і поверненню громадян України із-за кордону;

забезпечення реалізації права кожної дитини на повноцінне харчування, зниження рівня захворюваності, підтримку фізичного та психічного здоров’я школярів;

забезпечення доступу до дошкільної освіти з метою повернення батьків, особливо матерів, на ринок праці, стимулювання економічної активності населення, зменшення соціальної напруги;

підвищення якості надання освітніх послуг та ефективності використання коштів освітньої субвенції шляхом розмежування видатків для різних форм надання освіти.

Розділ 6.3. Охорона здоров’я

Універсальний доступ до медичних послуг, пріоритизація реабілітаційних послуг, послуг після важких травм, психічної допомоги, профілактика захворювань.

Ключовий і незмінний пріоритет розвитку галузі – забезпечення для населення доступної, якісної і безоплатної медичної допомоги.

Планування потреб галузі охорони здоров’я на середньострокову перспективу здійснюватиметься із урахуванням об’єктивних потреб населення в медичних послугах шляхом забезпечення універсального доступу громадян до основних медичних послуг.

У середньостроковій перспективі заходи з реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я орієнтуватимуться на потреби населення із забезпечення справедливого доступу до якісної медичної допомоги і базуватимуться на:

посиленні первинної медичної допомоги як економічно доцільного рівня медичної системи та розвитку профілактичного напряму за допомогою впровадження системи раннього виявлення хронічних захворювань, масштабування скринінгових програм та застосування сучасних методів ранньої діагностики;

подальшому розвитку амбулаторного (стаціонарнозамінного) лікування як найбільш ефективної з економічного та клінічного поглядів моделі надання медичної допомоги (перехід від дорогого стаціонарного сегменту до гнучких, пацієнтоорієнтованих форм надання послуг);

фінансовому захисті пацієнтів із хронічними захворюваннями за допомогою підвищення доступності до пріоритетності лікарських засобів, зокрема для лікування болю, психічних розладів, серцево-судинних і онкологічних хвороб, для запобігання ускладнень, зниження інвалідизації і втрати працездатності;

підвищення якості допомоги у невідкладних станах для зниження рівня передчасної смертності та забезпечення своєчасного реагування у критичних ситуаціях;

забезпеченні готовності до реагування на епідемії, інфекційні захворювання та надзвичайні ситуації;

посиленні контролю за якістю надання медичних послуг та безоплатністю медичних послуг для пацієнтів.

Розділ 6.4. Соціальний захист та соціальне забезпечення (політика у сфері ветеранів)

З огляду на необхідність підтримки найуразливіших громадян України, а також недопущення пасивного пристосування соціальної політики до обмежених фінансових можливостей держави пріоритетом соціальної політики у середньостроковій перспективі визначено підтримку громадян у подоланні складних життєвих обставинах із збереженням адресних підходів та заходів щодо розв’язання, що буде здійснено шляхом продовження комплексних реформ у соціальній сфері.

Завданнями на 2026-2028 роки є:

забезпечення максимальної адресності та наближеності надання відповідної соціальної підтримки тим, хто її потребує;

прозорість та максимальна об’єктивність критеріїв в отриманні соціальної підтримки;

здійснення заходів, спрямованих на поліпшення демографічного стану щодо підтримки сімей, стимулювання народжуваності, підтримки поєднання батьківства та зайнятості;

удосконалення підходів, спрямованих на реалізацію прав дітей, їх соціального захисту, всебічного розвитку та виховання в сімейному оточенні;

удосконалення механізму надання соціальних послуг з метою наближення їх до вразливих груп населення;

підтримка осіб із інвалідністю;

реінтеграція ветеранів війни в суспільство шляхом запровадження системи повернення з військової служби до цивільного життя, надання їм послуг у межах системи такого повернення з урахуванням наявних механізмів надання таких послуг;

забезпечення діяльності фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осі, зокрема у системі повернення з військової служби до цивільного життя, сприяння територіальній доступності та функціонуванню ветеранського простору;

комплексна реабілітація ветеранів війни та членів їх сімей, зокрема шляхом надання медичних послуг, послуг з психологічної допомоги, фізкультурно-спортивної реабілітації, розвитку спорту ветеранів війни;

спрощення доступу до надання послуг і гарантій ветеранам війни та членам їх сімей шляхом розширення електронних послуг і сервісів;

популяризація та забезпечення формування позитивного образу ветерана війни, героїзація ветеранів війни у суспільстві;

вшанування пам’яті загиблих Захисників та Захисниць України.

Розділ 6.5. Культура і мистецтво

Основним завданням закладів культури на сьогодні та в середньостроковій перспективі є підвищення культурного рівня, естетичного виховання громадян, задоволення культурних потреб громадськості.

У 2026-2028 роках передбачено виконання завдань, спрямованих на:

створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і соціуму, підтримку культурного розмаїття;

меморіалізацію російсько-української війни, зокрема шляхом створення виставок і творів мистецтва, присвячених подіям російсько-української війни, запровадження відповідних освітніх програм та музейно-виставкових просторів, водночас серед важливих елементів меморіалізації є творення наративу про цю війну;

забезпечення державної підтримки розвитку і застосування української мови в усіх сферах суспільного життя;

підтримку сучасних культурних проєктів, стимулювання професійних митців до вироблення конкурентоспроможного національного культурного продукту;

посилення захисту культурних цінностей та культурної спадщини.

Розділ 6.6. Фізична культура і спорт, заходи молодіжної політики

У середньостроковій перспективі передбачається сприяння розвитку фізичної культури і спорту, створенню можливостей для самореалізації та розвитку потенціалу молоді, популяризації українських суспільно-державних цінностей та формуванню на їх основі української національної та громадянської ідентичності.

Завданнями на 2026-2028 роки є:

належне представлення громади місцевими спортсменами на спортивних майданчиках усіх рівнів, відновлення ментального здоров’я шляхом розширення доступу всіх верств населення до рухової активності;

реалізація заходів з популяризації українських суспільно-державних цінностей та формування на їх основі української національної та громадянської ідентичності;

реалізація заходів молодіжної політики та залучення до неї суб’єктів молодіжної роботи.

Розділ 6.7. Житлово-комунальне господарство

Основними завданнями на середньострокову перспективу у сфері житлово-комунального господарства громади залишаються питання підвищення якості надання послуг для всіх видів споживачів.

Завданнями на 2026-2028 роки є:

Розроблення комплексного плану організації благоустрою населених пунктів громади;

Організація благоустрою населених пунктів громади;

Озелення парків та скверів;

Забезпечення комплексу заходів із організації зовнішнього освітлення;

Ремонт дорожньої інфраструктури населених пунктів громади;

Ліквідація стихійних сміттєзвалищ;

Здійснення контрольних заходів щодо стану благоустрою, належного утримання територій, приватних домогосподарств;

Додержання санітарного стану у місцях загального користування, біля водойм та прилеглих територіях;

Запровадження еко-ініціатив та просвітницької роботи серед населення щодо екологічних проблем.

Розділ 6.8. Економічна діяльність

У середньостроковій перспективі передбачається виконання завдань і здійснення заходів, спрямованих на:

Розвиток та утримання автомобільних доріг загального користування, що дасть змогу покращити стан мережі автомобільних доріг загального користування та створить умови для її ефективного функціонування;

Здійснення заходів із землеустрою;

Реалізацію програм та заходів у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Подальшу співпрацю та участь у асоціаціях місцевого самоврядування.

Розділ 6.9. Інша діяльність

Пріоритетними завданнями діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища є забезпечення охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів.

Передбачається здійснити заходи щодо забезпечення охорони та раціонального використання наявних у громаді природних ресурсів, мінімізації шкідливого впливу на довкілля небезпечних відходів.

За рахунок екологічного податку та інших надходжень до бюджету Липовецької територіальної громади згідно з чинним законодавством у 2026-2028 роках здійснюватимуться заходи, направлені на охорону та раціональне використання природних ресурсів, утилізацію відходів, мінімізацію шкідливого впливу на довкілля небезпечних відходів та іншу діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Пріоритетними напрямками політики Липовецької територіальної громади у сфері екології є:

І. Ефективне використання комунального майна, земельних ресурсів та екологічної політики буде спрямоване на наступні пріоритетні заходи:

упорядкування земельних відносин;

реалізація в повній мірі заходів програми охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів;

еколого-просвітницька робота з мешканцями громади, особливо з молоддю, з метою виховання дбайливого ставлення до природи, формування екологічної культури населення;

охорона і раціональне використання земель.

ІІ. Основними результатами, яких планується досягти, є:

покращення екологічного стану навколишнього середовища;

покращення умов проживання мешканців громади;

створення комфортного для проживання середовища шляхом покращення екологічного стану та збалансованого використання природних ресурсів.

Граничні показники видатків бюджету та Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету Липовецької територіальної громади на середньостроковий період 2026-2028 років наведено у додатку 7.

VII. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами

Бюджетним законодавством передбачено новації щодо підходів у перерозподілі повноважень і ресурсів на національному, регіональному та місцевому рівнях, підвищення фінансової самостійності місцевих бюджетів, зміцнення матеріальної і фінансової основи місцевого самоврядування.

Впровадження нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень на одного жителя, що має на меті сприяти зацікавленості місцевих органів влади залучати додаткові надходження та розширяти наявну базу оподаткування.

Таким чином, реалізація політики децентралізації повноважень і фінансів у середньостроковій перспективі має забезпечити місцеві бюджети власним фінансовим ресурсом у обсязі, достатньому для виконання власних самоврядних функцій, у першу чергу у сфері житлово-комунального господарства, благоустрою населених пунктів, реалізації інших місцевих програм соціально-економічного розвитку.

Враховуючи рівень надходження податку на доходи фізичних осіб на 1 мешканця в Липовецькій територіальній громаді порівняно з середнім по Україні, в складі доходів загального фонду бюджету Липовецької територіальної громади відповідно до ст. 96, 99 Бюджетного кодексу України передбачена базова дотація, яка передається із державного бюджету для горизонтального вирівнювання податкоспроможності території.

Відповідно до ст. 97 Бюджетного кодексу України показниками міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів передбачені наступні офіційні трансферти:

ст. 103² Бюджетного кодексу України – освітня субвенція із державного бюджету місцевим бюджетам, для реалізації державної політики у сфері освіти в частині оплати праці з нарахуваннями педагогічних працівників;

п.4 ст. 103² Бюджетного кодексу України – освітня субвенція на здійснення переданих видатків у сфері освіти на рахунок коштів освітньої субвенції, для реалізації державної політики у сфері державної політики підтримки осіб із особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, надання консультацій та взаємодії з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання;

ст. 103³ Бюджетного кодексу України –субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, для реалізації державної політики у сфері підтримки здобуття освіти дітьми в інклюзивних та спеціальних класах закладів освіти в частині надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг із забезпечення освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами (додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»);

Інша субвенція – від Турбівської територіальної громади на фінансове забезпечення угоди про міжмуніципальне співробітництво (надання послуг КП «Трудовий архів».

Прогнозними показниками видаткової частини бюджету протягом 2026-2028 років передбачається передача субвенції з бюджету Липовецької територіальної громади до інших бюджетів (обласний бюджет) – для реалізації заходів місцевої програми із соціальної підтримки незахищених верств населення, а саме перебування 2 осіб в інтернатному закладі обласного підпорядкування.

VIII. Інші положення та показники Прогнозу бюджету

На виконання наказу начальника фінансового управління Липовецької міської ради від 10 липня 2025 року № 35 «Про затвердження Інструкції щодо складання прогнозу місцевого бюджету» до рішення про схвалення Прогнозу бюджету сформовано одинадцять додатків, у яких відображено показники доходів, видатків та міжбюджетних трансфертів на 2026-2028 роки:

1. Загальні показники бюджету – на 1 аркуші;

2. Показники доходів бюджету» – на 2 аркушах;

3. Показники фінансування бюджету – на 1 аркуші;

4. Показники місцевого боргу – на 1 аркуші;

5. Показники боргу і надання місцевих гарантій – на 1 аркуші;

6. Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів – на 1 аркуші;

7. Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – на 1 аркуші;

8. Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – на 1 аркуші;

9. Обсяг публічних інвестицій – на 2 аркушах;

10. Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів – на 2 аркушах;

11. Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам – на 1 аркуші.

 

 

Додаток 1 до Прогнозу

 

Загальні показники бюджету

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

№ з/п

Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

І. Загальні показники надходжень

1.

Доходи (з міжбюджетними трансфертами), у тому числі:

264040856

246819305

304329801

344215598

357921779

X

загальний фонд

249077565

242029226

270770925

286321579

307927471

X

спеціальний фонд

14963291

4790079

33558876

57894019

49994308

2.

Фінансування, у тому числі:

28726024

31577918

0

0

0

X

загальний фонд

20377582

5373266

-7950000

-8420000

-8980000

X

спеціальний фонд

8348442

26204652

7950000

8420000

8980000

3.

Надання кредитів, у тому числі:

         

X

загальний фонд

         

X

спеціальний фонд

         

Х

УСЬОГО за розділом І, у тому числі:

292766880

278397223

304329801

344215598

357921779

X

загальний фонд

269455147

247402492

262820925

277901579

298947471

X

спеціальний фонд

23311733

30994731

41508876

66314019

58974308

ІІ. Загальні граничні показники видатків та надання кредитів

1.

Видатки ( з міжбюджетними трансфертами), у тому числі:

241067038

254919472

304329801

344215598

357921779

X

загальний фонд

225983700

236451082

262820925

277901579

298947471

X

спеціальний фонд, у тому числі:

15083338

18468390

41508876

66314019

58974308

X

публічні інвестиції

0

0

39211068

64005955

56630000

2.

Надання кредитів, у тому числі:

         

X

загальний фонд

         

X

спеціальний фонд, у тому числі:

         

X

публічні інвестиції

0

0

0

0

0

Х

УСЬОГО за розділом ІІ, у тому числі:

241067038

254919472

304329801

344215598

357921779

X

загальний фонд

225983700

236451082

262820925

277901579

298947471

X

спеціальний фонд, у тому числі:

15083338

18468390

41508876

66314019

58974308

X

публічні інвестиції

0

0

39211068

64005955

56630000

 

 

Додаток 2 до Прогнозу

 

Показники доходів бюджету

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

Код

Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

І. Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів)

X

Загальний фонд, у тому числі:

180607416

189274552

198692625

208551479

222261271

10000000

Податкові надходження, у тому числі

177371562

185865300

195795425

205585679

219205871

11000000

Податки на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості

100940168

109900050

114182500

121937305

132154399

11010000

Податок та збір на доходи фізичних осіб

100894254

109833908

114112500

121865305

132080399

11020000

Податок на прибуток підприємств

45914

66142

70000

72000

74000

12000000

Податки на власність

0

0

0

0

93000

12020000

Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів

0

0

0

0

93000

13000000

Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів

141665

147700

150000

154000

66000

13010000

Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів

127035

129000

133000

136000

66000

13030000

Рентна плата за користування надрами загальнодержавного значення

11930

16000

17000

18000

0

13040000

Рентна плата за користування надрами місцевого значення

2700

2700

0

0

0

14000000

Внутрішні податки на товари та послуги

10318686

11273000

12670000

12780000

13140000

14020000

Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції)

941317

950000

1420000

1430000

1440000

14030000

Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

5779027

6298000

7050000

7050000

7150000

14040000

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів

3598342

4025000

4200000

4300000

4550000

16000000

Окремі податки і збори, що зараховуються до місцевих бюджетів

629

0

0

0

0

16010000

Місцеві податки і збори, нараховані до 1 січня 2011 року

629

0

0

0

0

18000000

Місцеві податки та збори, що сплачуються (перераховуються) згідно з Податковим кодексом України

65970414

64544550

68792925

70714374

73752472

18010000

Податок на майно

34245300

32894550

35035825

35275820

36217504

18050000

Єдиний податок

31725114

31650000

33757100

35438554

37534968

20000000

Неподаткові надходження, у тому числі

3235854

3409252

2897200

2965800

3055400

21000000

Доходи від власності та підприємницької діяльності

71189

79702

81000

82500

84000

21010000

Частина чистого прибутку (доходу) державних або комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до відповідного бюджету, та дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна або комунальна власність

0

13702

14000

14500

15000

21080000

Інші надходження

71189

66000

67000

68000

69000

22000000

Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності

2599905

2861550

2676200

2733300

2811400

22010000

Плата за надання адміністративних послуг

2438883

2628550

2520000

2572000

2645000

22080000

Надходження від орендної плати за користування єдиним майновим комплексом та іншим державним майном

68376

140000

85000

90000

95000

22090000

Державне мито

23254

23000

1200

1300

1400

22130000

Орендна плата за водні об’єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, місцевими радами

69392

70000

70000

70000

70000

24000000

Інші неподаткові надходження

564760

468000

140000

150000

160000

24060000

Інші надходження

564760

468000

140000

150000

160000

X

Спеціальний фонд, у тому числі:

9505217

3790079

2297808

2308064

2344308

10000000

Податкові надходження, у тому числі

92456

87000

76000

78000

80000

12000000

Податки на власність

1126

0

0

0

0

12020000

Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів

1126

0

0

0

0

19000000

Інші податки та збори

91330

87000

76000

78000

80000

19010000

Екологічний податок

91040

87000

76000

78000

80000

19050000

Збір за забруднення навколишнього природного середовища

290

0

0

0

0

20000000

Неподаткові надходження, у тому числі

1693595

2003079

2221808

2230064

2264308

24000000

Інші неподаткові надходження

26271

3000

6100

6200

6300

24060000

Інші надходження

26271

3000

6100

6200

6300

25000000

Власні надходження бюджетних установ

1667324

2000079

2215708

2223864

2258008

25010000

Надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством

1230458

1383097

1567282

1560864

1580308

25020000

Інші джерела власних надходжень бюджетних установ

436866

616982

648426

663000

677700

30000000

Доходи від операцій з капіталом, у тому числі

7715870

1700000

0

0

0

31000000

Надходження від продажу основного капіталу

5454261

0

0

0

0

31030000

Кошти від відчуження майна, що належить Автономній Республіці Крим та майна, що перебуває в комунальній власності

5454261

0

0

0

0

33000000

Кошти від продажу землі і нематеріальних активів

2261609

1700000

0

0

0

33010000

Кошти від продажу землі

2261609

1700000

0

0

0

50000000

Цільові фонди, у тому числі

3296

0

0

0

0

50110000

Цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади

3296

0

0

0

0

X

УСЬОГО за розділом I, у тому числі:

190112633

193064631

200990433

210859543

224605579

X

загальний фонд

180607416

189274552

198692625

208551479

222261271

X

спеціальний фонд

9505217

3790079

2297808

2308064

2344308

ІI. Трансферти з державного бюджету

X

Загальний фонд, у тому числі:

65638069

51065800

69902400

75422100

83146100

41020000

Дотації з державного бюджету місцевим бюджетам

0

4296300

0

0

2204400

41030000

Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

65638069

46769500

69902400

75422100

80941700

X

Спеціальний фонд, у тому числі:

1756900

0

31261068

55585955

47650000

41030000

Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

1756900

0

31261068

55585955

47650000

X

УСЬОГО за розділом II, у тому числі:

67394969

51065800

101163468

131008055

130796100

X

загальний фонд

65638069

51065800

69902400

75422100

83146100

X

спеціальний фонд

1756900

0

31261068

55585955

47650000

ІII. Трансферти з інших місцевих бюджетів

X

Загальний фонд, у тому числі:

2832080

1688874

2175900

2348000

2520100

41050000

Субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам

2832080

1688874

2175900

2348000

2520100

X

Спеціальний фонд, у тому числі:

3701174

1000000

0

0

0

41050000

Субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам

3701174

1000000

0

0

0

X

УСЬОГО за розділом III, у тому числі:

6533254

2688874

2175900

2348000

2520100

X

загальний фонд

2832080

1688874

2175900

2348000

2520100

X

спеціальний фонд

3701174

1000000

0

0

0

 

X

РАЗОМ за розділами I,II,III, у тому числі:

264040856

246819305

304329801

344215598

357921779

X

загальний фонд

249077565

242029226

270770925

286321579

307927471

X

спеціальний фонд

14963291

4790079

33558876

57894019

49994308

 

 

Додаток 3 до Прогнозу

 

Показники фінансування бюджету

0255700000

           

(код бюджету)

           

(грн)

Код

Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

І. Фінансування за типом кредитора

200000

Внутрішнє фінансування

28726024

31577918

0

0

0

X

загальний фонд

20377582

5373266

-7950000

-8420000

-8980000

X

спеціальний фонд

8348442

26204652

7950000

8420000

8980000

X

УСЬОГО за розділом I, у тому числі:

28726024

31577918

0

0

0

X

загальний фонд

20377582

5373266

-7950000

-8420000

-8980000

X

спеціальний фонд

8348442

26204652

7950000

8420000

8980000

ІI. Фінансування за типом боргового зобов'язання

 

 

Додаток 4 до Прогнозу

 

Показники місцевого боргу

0255700000

           

(код бюджету)

           

(грн)

Код

Найменування показника

Код валюти

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

8

Місцевий борг (на кінець періоду)

200000

Внутрішній борг, всього:

           

Х

у національній валюті

           

Х

в іноземній валюті

           

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

200000

у тому числі внутрішній борг відповідно до укладених кредитних договорів, емісії облігацій місцевих позик:

           

Х

у національній валюті

           

Х

в іноземній валюті

           

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

300000

Зовнішній борг, всього:

           

Х

в іноземній валюті

           

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

300000

у тому числі зовнішній борг відповідно до укладених кредитних договорів, емісії облігацій місцевих позик:

           

Х

в іноземній валюті

           

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

Х

РАЗОМ у національній валюті

           

Х

у тому числі разом за місцевим боргом відповідно до укладених кредитних договорів, емісії облігацій місцевих позик

           
 

 

Додаток 5 до Прогнозу

 

Показники надання місцевих гарантій, обсягу гарантійних зобов’язань та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу

0255700000

           

(код бюджету)

           

(грн)

№ з/п

Найменування показника

Код валюти

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

 

І. Надання місцевих гарантій

1

Обсяг надання внутрішніх гарантій:

           

 

Х

у національній валюті

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

2

Обсяг надання зовнішніх гарантій:

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

Х

РАЗОМ за розділом І у національній валюті

           

 

ІІ. Обсяг гарантійних зобов’язань

1

Платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань Автономної Республіки Крим, обласної ради, міської, селищної чи сільської територіальної громади, всього

           

 

1.1

у тому числі платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань Автономної Республіки Крим, обласної ради, міської, селищної чи сільської територіальної громади відповідно до укладених правочинів щодо надання місцевих гарантій

           

 

ІIІ. Гарантований Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою борг

1

Внутрішній борг, всього:

           

 

Х

у національній валюті

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

1.1

у тому числі внутрішній борг відповідно до укладених правочинів щодо надання місцевих гарантій

           

 

Х

у національній валюті

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

2

Зовнішній борг, всього:

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

2.1

у тому числі зовнішній борг відповідно до укладених правочинів щодо надання місцевих гарантій

           

 

Х

в іноземній валюті

           

 

Х

гривневий еквівалент іноземної валюти

           

 

Х

РАЗОМ за розділом ІІІ у національній валюті

           

 

Х

у тому числі разом за місцевим боргом відповідно до укладених правочинів щодо надання місцевих гарантій

           

 

 

 

Додаток 6 до Прогнозу

 

Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

Код відомчої класифікації

Найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

01

Липовецька міська рада, у тому числі:

28172445

38083863

37996412

38767533

41429020

X

загальний фонд

27879042

37866171

37996412

38767533

41429020

X

спеціальний фонд

293403

217692

0

0

0

06

Відділ освіти Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

140469931

134085167

148414875

157750110

168914825

X

загальний фонд

130498344

119092254

147010693

156353246

167499817

X

спеціальний фонд

9971587

14992913

1404182

1396864

1415008

08

Управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

31855656

37971007

33198109

35668227

39157338

X

загальний фонд

27554850

35041222

32543083

34998227

38472338

X

спеціальний фонд

4300806

2929785

655026

670000

685000

09

Служба у справах дітей Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

1378534

1748400

1597605

1692995

1804845

X

загальний фонд

1378534

1748400

1597605

1692995

1804845

X

спеціальний фонд

0

0

0

0

0

10

Відділ культури, молоді та спорту Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

19782970

20500636

21526727

22150966

23204139

X

загальний фонд

19371563

20292636

21370227

21993966

23046139

X

спеціальний фонд

411407

208000

156500

157000

158000

16

Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

16395031

18693895

18574363

20167153

22530904

X

загальний фонд

16316896

18573895

18492263

20082953

22444604

X

спеціальний фонд

78135

120000

82100

84200

86300

37

Фінансове управління Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, у тому числі:

3012471

3836504

3810642

4012659

4250708

X

загальний фонд

2984471

3836504

3810642

4012659

4250708

X

спеціальний фонд

28000

0

0

0

0

Х

УСЬОГО, у тому числі:

241067038

254919472

265118733

280209643

301291779

X

загальний фонд

225983700

236451082

262820925

277901579

298947471

X

спеціальний фонд

15083338

18468390

2297808

2308064

2344308

 

 

Додаток 7 до Прогнозу

 

Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

Код

Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

0100

Державне управління, у тому числі:

39737966

55051648

52519161

53737317

57069912

X

загальний фонд

39368582

52401153

52519161

53737317

57069912

X

спеціальний фонд

369384

2650495

0

0

0

1000

Освіта, у тому числі:

142269485

134788520

149574052

158885033

170034243

X

загальний фонд

132116021

119735607

148019870

157338169

168469235

X

спеціальний фонд

10153464

15052913

1554182

1546864

1565008

2000

Охорона здоров’я, у тому числі:

22959613

14448000

11592083

13477227

15231338

X

загальний фонд

18669513

14448000

11592083

13477227

15231338

X

спеціальний фонд

4290100

0

0

0

0

3000

Соціальний захист та соціальне забезпечення, у тому числі:

5999599

17868820

18232026

18787000

20452000

X

загальний фонд

5999599

17251838

17577000

18117000

19767000

X

спеціальний фонд

0

616982

655026

670000

685000

4000

Культура i мистецтво, у тому числі:

11035843

11249487

11830105

12198414

12786505

X

загальний фонд

10895137

11191487

11823605

12191414

12778505

X

спеціальний фонд

140706

58000

6500

7000

8000

5000

Фізична культура i спорт, у тому числі:

3798098

4336875

4280388

4396634

4599827

X

загальний фонд

3709274

4336875

4280388

4396634

4599827

X

спеціальний фонд

88824

0

0

0

0

6000

Житлово-комунальне господарство, у тому числі:

12648050

13430100

13000000

13890000

15950000

X

загальний фонд

12648050

13430100

13000000

13890000

15950000

X

спеціальний фонд

0

0

0

0

0

7000

Економічна діяльність, у тому числі:

2293511

3228819

3581608

4326608

4653274

X

загальний фонд

2293511

3228819

3581608

4326608

4653274

X

спеціальний фонд

0

0

0

0

0

8000

Інша діяльність, у тому числі:

40860

90000

82100

84200

86300

X

загальний фонд

0

0

0

0

0

X

спеціальний фонд

40860

90000

82100

84200

86300

9000

Міжбюджетні трансферти, у тому числі:

284013

427203

427210

427210

428380

X

загальний фонд, у тому числі

284013

427203

427210

427210

428380

X

спеціальний фонд

0

0

0

0

0

Х

УСЬОГО, у тому числі:

241067038

254919472

265118733

280209643

301291779

X

загальний фонд

225983700

236451082

262820925

277901579

298947471

X

спеціальний фонд

15083338

18468390

2297808

2308064

2344308

 

 

Додаток 8 до Прогнозу

 

Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету

(грн)

Код

Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

 

Надання кредитів, у тому числі:

         

X

загальний фонд

         
             

X

спеціальний фонд

         
             

Х

Кредитування (результат), у тому числі:

         

X

загальний фонд

         

X

спеціальний фонд

         
 

Додаток 9 до Прогнозу

 

Обсяг публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій з урахуванням середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади) на 2026-2028 роки

0255700000

               

(код бюджету)

               

 

№ з/п

Код відомчої класифікації

Галузь (сектор), у тому числі основні (пріоритетні) напрями публічних інвестицій

Найменування документа стратегічного планування (програмного документа)

Загальний обсяг публічних інвестицій в розрізі галузей (секторів)

В тому числі за роками:

2024 рік(звіт)

2025 рік(затверджено)

2026 рік(план)

2027 рік(план)

2028 рік(план)

1

01

Муніципальна інфраструктура та послуги

 

13693323

0

0

5596918

5116405

2980000

2

16

Муніципальна інфраструктура та послуги

 

37250000

0

0

1950000

10300000

25000000

2.1

01

Підвищення енергоефективності в громадських будівлях

Рішення 11 сесії 8 скликання від 23 березня 2021 року № 223 «Про затвердження Стратегії розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року»

0

0

0

0

0

0

2.2

16

Відновлення, розвиток та модернізація інфраструктури централізованого водопостачання та водовідведення, в тому числі з впровадженням альтернативних джерел енергії

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року. Операційна ціль 2.1. Доступна питна вода. Операційна ціль 4.2. Поліпшення рівня екологічної безпеки

0

0

0

0

0

0

3

16

Транспорт

 

51100000

0

0

13700000

18400000

19000000

3.1

16

Розбудова та відновлення інфраструктури автомобільних доріг комунальної власності

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року Операційна ціль 2.3. Якісна дорожня інфраструктура та доступні транспортні послуги

0

0

0

0

0

0

4

08

Соціальна сфера

 

8428160

0

0

0

8428160

0

4.1

08

Модернізація приміщення будівлі під центр творчості та розвитку громади

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року Операційна ціль 2.7. Фізичний та духовний розвиток громад

0

0

0

0

0

0

5

06

Освіта і наука

 

49375540

0

0

17964150

21761390

9650000

5.1

06

Забезпечення закладів середньої освіти засобами навчання та обладнання в межах впровадження реформи «Нова українська школа»

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року Операційна ціль 2.4. Мережа закладів дошкільної та загальної середньої освіти з сучасними умовами, що забезпечують якісні послуги

0

0

0

0

0

0

5.2

06

Безперешкодний доступ до якісної освіти - шкільні автобуси

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року Операційна ціль 2.4. Мережа закладів дошкільної та загальної середньої освіти з сучасними умовами, що забезпечують якісні послуги

0

0

0

0

0

0

5.3

06

Капітальний ремонт, реконструкція, термомодернізація приміщень, шкільних навчальних закладів з врахуванням потреб людей з обмеженими можливостями

Стратегія розвитку Липовецької територіальної громади на період до 2030 року Операційна ціль 2.4. Мережа закладів дошкільної та загальної середньої освіти з сучасними умовами, що забезпечують якісні послуги

0

0

0

0

0

0

Х

УСЬОГО

Х

Х

159847023

0

0

39211068

64005955

56630000

 

Додаток 10 до Прогнозу

 

Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

Код Класифікації доходу бюджету/Код бюджету

Найменування трансферту/ Найменування бюджету – надавача міжбюджетного трансферту

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

І. Трансферти до загального фонду бюджету

41020100

Базова дотація

0

4296300

0

0

2204400

9900000000

Державний бюджет України

0

4296300

0

0

2204400

41033300

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти

931169

0

0

0

0

9900000000

Державний бюджет України

931169

0

0

0

0

41033900

Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам

64706900

42576400

69902400

75422100

80941700

9900000000

Державний бюджет України

64706900

42576400

69902400

75422100

80941700

41035400

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

0

127500

0

0

0

9900000000

Державний бюджет України

0

127500

0

0

0

41036000

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»

0

1098900

0

0

0

9900000000

Державний бюджет України

0

1098900

0

0

0

41036300

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення доплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти

0

2966700

0

0

0

9900000000

Державний бюджет України

0

2966700

0

0

0

41051000

Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції

1573121

1264100

2065900

2229000

2392100

0210000000

Обласний бюджет Вінницької області

1573121

1264100

2065900

2229000

2392100

41053900

Інші субвенції з місцевого бюджету

91000

100000

110000

119000

128000

0256800000

Бюджет Турбівської селищної територіальної громади

91000

100000

110000

119000

128000

ІI. Трансферти до спеціального фонду бюджету

41031900

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на безперешкодний доступ до якісної освіти - шкільні автобуси

0

0

3150000

3500000

3700000

9900000000

Державний бюджет України

0

0

3150000

3500000

3700000

41033300

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти

1756900

0

0

0

0

9900000000

Державний бюджет України

1756900

0

0

0

0

41034500

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій

0

0

15061068

25035955

2600000

9900000000

Державний бюджет України

0

0

15061068

25035955

2600000

41034800

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проектування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об`єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово- комунального господарства, інших об`єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення

0

0

0

9300000

23000000

9900000000

Державний бюджет України

0

0

0

9300000

23000000

41036000

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»

0

0

1350000

1350000

1350000

9900000000

Державний бюджет України

0

0

1350000

1350000

1350000

41037300

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах

0

0

11700000

16400000

17000000

9900000000

Державний бюджет України

0

0

11700000

16400000

17000000

Х

РАЗОМ за розділами І та ІІ, у тому числі:

69059090

52429900

103339368

133356055

133316200

X

загальний фонд

67302190

52429900

72078300

77770100

85666200

X

спеціальний фонд

1756900

0

31261068

55585955

47650000

 

 

Додаток 11 до Прогнозу

 

Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам

0255700000

         

(код бюджету)

         

(грн)

Код Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету/Код бюджету

Код Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету

Найменування трансферту/ Найменування бюджету – отримувача міжбюджетного трансферту

2024 рік (звіт)

2025 рік (затверджено)

2026 рік (план)

2027 рік (план)

2028 рік (план)

1

2

3

4

5

6

7

8

І. Трансферти із загального фонду бюджету

3719770

9770

Інші субвенції з місцевого бюджету

284013

427203

427210

427210

428380

0210000000

 

Обласний бюджет Вінницької області

284013

427203

427210

427210

428380

ІI. Трансферти із спеціального фонду бюджету

Х

Х

РАЗОМ за розділами І та ІІ, у тому числі:

284013

427203

427210

427210

428380

X

X

загальний фонд

284013

427203

427210

427210

428380

X

X

спеціальний фонд

0

0

0

0

0

Прогноз бюджету Липовецької територіальної громади на 2026-2028 роки


« повернутися до розділу «Фінансове управління»

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь