Пошук

Проєкти рішень сесії міської ради №б/н «Про звіт про діяльність Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області у 2024-2025 навчальному році»

Кількість переглядів: 18
Скликання: 8 скликання
Сесія: 90 сесія
Тип документу: Проєкти рішень сесії міської ради
Дата прийняття: 06.06.2025
Дата оприлюднення: 06.06.2025
Номер документу: б/н
Назва документу: Про звіт про діяльність Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області у 2024-2025 навчальному році
Прикріплені файли:
  1. Проєкт рішення (0.04 МБ)
  2. Пояснювальна записка (0.02 МБ)

Герб України

ЛИПОВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА

ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Проєкт

БІЛОЗЕРОВА

 

РІШЕННЯ №

 

___ червня 2025року

м. Липовець

___ сесія 8 скликання

 

Про звіт про діяльність Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області

у 2024-2025 навчальному році

 

Відповідно до Закону України «Про освіту», на виконання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», від 21 липня 2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» (зі змінами), від 30 серпня 2022 року № 979 «Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр», листа Міністерства освіти і науки від 28 березня 2022 року №1/3710-22 «Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів на організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану», Статуту Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, враховуючи висновок постійної комісії міської ради з гуманітарних питань, керуючись пунктом 11 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада ВИРІШИЛА:

1. Звіт директора Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області ЩЕРБАНЮК Лариси про діяльність Комунальної установи за 2024-2025 навчальний рік взяти до відома (додається).

2. Діяльність Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області ЩЕРБАНЮК Лариси визнати задовільною.

3. Рекомендувати директору Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області ЩЕРБАНЮК Ларисі відповідно до вимог чинного законодавства:

1)  налагодити співпрацю з громадськими організаціями, що працюють у сфері інклюзії;

2) залучати додаткові ресурси для потреб ІРЦ;

3) розробити місцеву програму підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з гуманітарних питань (голова комісії Віктор ДОРОШЕНКО).

 

 

Міський голова                                                                       Віктор БИЧКОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОгодженО:

Начальник відділу освіти міської ради

 

 

____ ____ 2025

 

       Леся БІЛОЗЕРОВА

Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

____ ____ 2025

 

Володимир ДУЖИЙ

 

 

 

Начальник відділу юридичного забезпечення та комунальної власності виконавчого комітету міської ради

 

Андрій ГУЛА

  ____ ____ 2025

 

 

 

Головний спеціаліст сектору цивільного захисту, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету міської ради (уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції)

 

Ольга ПОГОРЄЛОВА

  ____ ____ 2025

 

 

 

Начальник відділу організаційного забезпечення діяльності ради виконавчого комітету міської ради

 

 

  ____ ____ 2025

 

Інна РЯБОКОНЬ

 

 

 

Секретар міської ради

 

Олеся НАЗАРЕНКО

 ____ ____ 2025

 

 

Голова постійної комісії з гуманітарних питань

 

Віктор ДОРОШЕНКО

____ ____ 2025

 

 

 

Виконавець

Директор ІРЦ

Лариса ЩЕРБАНЮК тел. 0679264957

 

____ ____ 2025

           

Проєкт рішення підготовлений з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про захист персональних даних».

Прізвище, ім’я розробника проєкту рішення

_____________Леся БІЛОЗЕРОВА

____ ____ 2025

 

 

Проєкт рішення здано

до відділу організаційного забезпечення

діяльності ради                                              _________________________________________

                                                                                                                                                 (дата, підпис, Ім’я, Прізвище)

Відділ організаційного забезпечення діяльності ради виконавчого комітету міської ради

 

Проєкт рішення одержано паперовий варіант ______________________________________________________________________________

                                                     (дата, підпис посадової особи, Ім’я, Прізвище)                                               електронний варіант _______________________________________________________________________

                                                      (дата, підпис посадової особи, Ім’я, Прізвище)

Проєкт оприлюднено на веб-сайті міської ради______________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення ___ сесії міської ради 8 скликання

_________ 2025 року № ___

 

 

 

 

Звіт про діяльність

Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр»

Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області

у 2024-2025 навчальному році

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (далі-ІРЦ) створена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами), рішення 23 сесії Липовецької районної ради 7 скликання від 12 квітня 2018 року № 352 «Про створення Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької районної ради Вінницької області». Рішенням 6 сесії  Липовецької міської ради 8 скликання від 22 січня 2021 року № 117 «Про перейменування Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької районної ради Вінницької області та затвердження Статуту у новій редакції» перейменовано Комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької районної ради Вінницької області на Комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області.

Юридична адреса: вулиця Героїв Майдану, 22, місто Липовець.

e-mail:ku_irts@ukr.net

сторінка у соцмережах:https://www.facebook.com/groups/364726064431902/?locale=uk_UA

        Загальна площа ІРЦ 160 м2 включає кабінети: директора, вчителя-логопеда, практичного психолога, реабілітолога та спеціально обладнана (відповідно до вимог ДБН) туалетна кімната для осіб з особливими потребами.

ІРЦ обслуговує 2644 особи від 0 до 18 років, з них 729 осіб від 0-5 років, 1915 осіб від 6-18 років.

 

Фінансово-господарська діяльність

ІРЦ є неприбутковою бюджетною установою і в повному обсязі фінансується за рахунок державної (освітньої) субвенції та за рахунок бюджету територіальної громади. Фінансування установи здійснюється згідно з кошторисом видатків на рік.

У період з 01 вересня 2024 року по 30 травня 2025 року на утримання ІРЦ в загальному використано 1315358,23 грн, в тому числі: 897298,05 – оплата праці (субвенція), 112632,75 – місцевий бюджет.

 

Директор ІРЦ                                                                           Начальник відділу освіти                                    

Лариса ЩЕРБАНЮК                                                              Леся БІЛОЗЕРОВА     

Комунальні послуги, оплата праці:

1009930,80 грн – заробітна плата;

201213,09 грн – нарахування на заробітну плату;

59463,94 грн – оплата енергоносіїв;

289,29 грн – оплата водопостачання;

         33766 грн – предмети матеріали обладнання та інвентар;

10695,11 грн – оплата послуг крім комунальних.

У 2024 році здійснено поповнення матеріально-технічної бази установи довгострокового користування, а саме: дидактичний матеріал.

 

Організаційна робота

Працівники ІРЦ у своїй діяльності керуються Конвенцією ООН про права осіб з інвалідністю, Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», іншими нормативно-правовими актами та Статутом установи.

Для забезпечення виконання головних завдань установи сформовано кваліфікований склад фахівців (консультантів) ІРЦ (директор, практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог (олігофренопедагог), вчитель-реабілітолог) та адміністративно-господарський персонал (прибиральник службових приміщень).

Протягом року, дотримуючись Інструкції з ведення ділової документації, в установі розроблені всі необхідні організаційно-правові документи, на належному рівні ведеться ділова документація та електронні реєстри.

 

І. Інформаційно-аналітична діяльність

Відповідно до Положення про інклюзивно-ресурсний центр основним його завданням є проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб. З цією метою в установі ведеться реєстр осіб, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ.

Для забезпечення якісного супроводу та обліку осіб з особливими освітніми потребами в ІРЦ ведуться журнали обліку заяв, обліку висновків про комплексну оцінку та ведуться особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку. В ІРЦ з метою якісного супроводу інклюзивної освіти ведеться реєстр закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами.

        З метою відкритості та інформаційної доступності діяльності установи протягом року висвітлення діяльності ІРЦ відбувається на сторінках соціальних мереж.

Фахівці (консультанти) ІРЦ здійснюють свою діяльність відповідно до посадових обов’язків, плану роботи на рік та щотижневого графіку роботи. У кінці місяця кожен фахівець готує звіти про результати надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та консультаційних послуг. Щороку директор ІРЦ готує ЗВІТ інклюзивно-ресурсного центру відповідно до Форми №1-ІРЦ.

 

ІІ. Експертно-діагностична діяльність

З метою визначення особливих освітніх потреб, особливостей розвитку дитини, її сильних та слабких сторін, розробки рекомендацій з організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині, а також рекомендацій щодо освітньої програми дитини, особливостей організації освітнього середовища, потреби в індивідуальній програмі розвитку, розробка рекомендацій щодо організації освітнього процесу дитини для адміністрації закладу освіти, педагогічних працівників, батьків або законних представників дитини фахівцями (консультантами) ІРЦ проводиться комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини. Проведення психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей фахівцями ІРЦ здійснюється по сферах розвитку: когнітивної сфери, емоційно-вольової сфери, фізичного розвитку, мовленнєвого розвитку, освітньої діяльності. Після оцінки сфер розвитку відбувається засідання фахівців для узагальнення результатів комплексної оцінки для підготовки висновку та рекомендацій. Уся робота по заповненню висновку здійснюється в автоматизованій системі «Україна. Інклюзія».

Підсумовуючи 2024-2025 навчальний рік, фахівці ІРЦ обстежили 58 осіб відповідно підготовивши стільки ж висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи; з них 41 осіб поставлено на облік, 12 осіб повторно пройшли комплексну оцінку, у 5 осіб не виявлено особливих освітніх потреб.

Для раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, а також забезпечення фахового супроводу інклюзивного навчання осіб з ООП фахівці (консультанти) ІРЦ протягом року взаємодіяли з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти громади.

Одним із напрямів комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи є потреби в допоміжних засобах для навчання та розумному пристосуванні (у разі потреби). Для забезпечення таких потреб опрацьовано Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти. Цьогоріч фахівці (консультанти) ІРЦ глибше опрацювали даний перелік та удосконалили свою роботу з підготовки висновку. Ще одним кроком із удосконалення висновку про комплексну психлого-педагогічну оцінку розвитку особи є опрацювання та використання при написанні висновку методичних рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг у ЗО.

 

ІІІ. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг

Одним із завдань ІРЦ є надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти та дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу. У 2024-2025 навчальному році фахівці ІРЦ надавали послуги 39 особам з ООП та в цілому провели 2027 корекційно-розвиткових занять за напрямами: корекція мовлення, корекція розвитку, розвиток мовлення, лікувальна фізкультура, соціально-побутове орієнтування, орієнтування у просторі. Корекція та розвиток психофізичних функцій, здійснювалося через використання елементів кінезіотерапії, арт-терапії, Монтессорі-терапії, дидактичних та сенсорних вправ тощо.

 

ІV. Психолого-педагогічний супровід закладів освіти

Надання освітніх послуг дітям із особливими освітніми потребами здійснюється у 7 закладах освіти  громади.  Створено 3 інклюзивних групи, в якій здобуває освіту 4 дитини та 15 інклюзивних класів, в яких навчаються 17 учнів. Особистісно-орієнтовний підхід до навчання осіб з особливими освітніми потребами забезпечують 3 асистенти вихователя, 15 асистентів вчителів та 1 асистент дитини.  

Навчальні заклади, в яких діти навчаються на інклюзивній формі навчання:

Липовецький ліцей № 1 ім. В. Липківського Липовецької міської ради Вінницької області  (2 учні);

Липовецький ліцей № 2 Липовецької міської ради Вінницької області  (6 учнів);

Липовецький ліцей № 3 Липовецької міської ради Вінницької області (1 учениця);

Білозерівський ліцей Липовецької міської ради Вінницької області (1 учениця);

Росошанський ліцей Липовецької міської ради Вінницької області (7 учнів);

Липовецький заклад дошкільної освіти № 1 Липовецької міської ради  (2 вихованці);

Липовецький заклад дошкільної освіти № 2 Липовецької міської ради   (2 вихованці).

Одним із завдань ІРЦ є забезпечення участі працівників інклюзивно-ресурсного центру у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами.

З метою надання якісної підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами, батькам та педагогічним працівникам до команд психолого-педагогічного супроводу закладів освіти залучені  фахівці ІРЦ. Протягом року вони брали участь у  засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу, надали консультативну допомогу з питань організації інклюзивного навчання, відповідно до визначених освітніх потреб дітей, брали участь у підготовці індивідуальної програми розвитку, надали учасникам команд супроводу методичну та просвітницьку допомогу щодо особливостей організації освітнього  середовища.

 

V. Методична підтримка інклюзивного навчання

Методична підтримка інклюзивного навчання у закладах освіти здійснювалася через надання інструментів організації інклюзивного навчання, опрацювання нормативно правової бази, складено алгоритм опрацювання висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи.

Робота ІРЦ проводилась у постійній взаємодії з закладами освіти. ІРЦ здійснює забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей на інклюзивному навчанні: проведення первинної та повторної комплексних оцінок розвитку; участь у розробленні індивідуальних програм розвитку; консультування батьків/інших представників дітей з ООП; методична підтримка педагогічних працівників; корекційно-розвиткова підтримка; спостереження з метою коригування психолого-педагогічного впливу тощо. Надзвичайно актуальним є питання фахової компетентності педагогічних працівників та обізнаності батьків у навчанні та вихованні дітей з ООП.

 

VІ. інформаційно-просвітницька діяльність

Інформаційно-просвітницька діяльність ІРЦ спрямована на поширення інформації щодо актуальних проблем інклюзивного навчання. Фахівці (консультанти) ІРЦ систематично здійснюють підготовку та проведення інформаційно-просвітницькі заходів: тренінгів, семінарів, круглих столів, майстер-класів тощо.

Згідно з планом роботи ІРЦ у 2024-2025 навчальному році проведено  та взято участь у таких заходах:

Акція: «Міжнародний день миру»

Акція: «Всесвітній день дитини»

Онлайн вебінар: «Особливості організації інклюзивної освіти»

Свято: «На святого Миколая в небі зіронька палає»

Тематична вікторина: «Люблю свою країну! Україна-це ми!»

Флешмоб до міжнародного дня людей із синдромом Дауна: «Шкарпетуся»

Акція до дня «дітей дощу»: «Розуміти, приймати, підтримувати!»

Акція: «Великодні фантазії»

Акція: «День матері. Дякую за все!»

Акція: «Одягни вишиванку, зроби цей день яскравим!»

Свято до дня Захисту дітей.

Два  фахівці (консультанти) ІРЦ- Ірина Бондар та Ірина Западинська активно працювали над підготовкою грантових заявок. В результаті Ірина Бондар здобула перемогу у конкурсі: «Професійне зростання». За отримані кошти успішно пройшла навчання з теми: «Методики подолання порушень артикуляційної моторики: логопедичний масаж, артикуляційна та дихальна гімнастика».

        Директор ІРЦ Лариса Щербанюк була співорганізатором науково-практичного семінару з теми: «Методики подолання порушень артикуляційної моторики: логопедичний масаж, артикуляційна та дихальна гімнастика», який пройшов 10-11 травня 2025 року у м. Вінниці.

Протягом вересня-лютого 2024-2025 року у ІРЦ проходили навчальну практику студенти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» та Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

        VІІ. Консультативна робота

Протягом року фахівці (консультанти) ІРЦ надавали рекомендації
закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку
особи, організації інклюзивного навчання
та розподілу корекційно-розвиткових занять.

Важливим аспектом діяльності є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами та педагогічним працівникам. З цією метою проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи та практичні заняття, консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти та зарахування до них. Тематика консультацій у більшості випадків стосувалася особливостей розвитку дитини відповідно до виду порушення, результатів комплексного обстеження когнітивної та емоційно-вольової сфер, мовленнєвого та фізичного розвитку.

 

VІІІ. Підвищення кваліфікаційного рівня та фахової майстерності

Фахівці та директор ІРЦ постійно підвищують професійний рівень через різні форми підвищення кваліфікації: очно, дистанційно, онлай.

У 2024-2025 навчальному році, з метою самоосвіти фахівці та директор ІРЦ стали учасниками багатьох онлайн-семінарів, вебінарів, конференцій та отримали відповідні сертифікати.

Безперервне професійне вдосконалення забезпечує своєчасну, якісну та кваліфіковану допомогу дітям з особливими освітніми потребами, батькам, педагогічним працівникам і є пріоритетними та першочерговими завданнями  ІРЦ.

 

 

 

Начальник відділу освіти                                                 Леся БІЛОЗЕРОВА

 

Секретар міської ради                                                       Олеся НАЗАРЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь