Рішення сесії міської ради №2345 «Про внесення змін до Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області та затвердження його у новій редакції»
Властивість | Значення |
---|---|
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 88 сесія |
Тип документу: | Рішення сесії міської ради |
Дата прийняття: | 27.05.2025 |
Дата оприлюднення: | 28.05.2025 |
Номер документу: | 2345 |
Назва документу: | Про внесення змін до Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області та затвердження його у новій редакції |
Прикріплені файли: |
ЛИПОВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ № 2345
27 травня 2025 року |
м. Липовець |
88 сесія 8 скликання |
Про внесення змін до Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області та затвердження його у новій редакції
Відповідно до законів України «Про соціальні послуги», «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з метою приведення до вимог чинного законодавства Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я міської ради, враховуючи клопотання управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради від 30 квітня 2025 року № 01 24/218, висновок постійної комісії міської ради з гуманітарних питань, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, затвердженого рішенням 86 сесії міської ради 8 скликання від 23 квітня 2025 року № 2306.
2. Затвердити Положення про управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (далі – Положення) у новій редакції, що додається.
3. Начальнику управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області ТОМЧАК Олені здійснити організаційні заходи щодо реєстрації Положення у новій редакції.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Липовецької міської ради з гуманітарних питань (голова комісії Віктор ДОРОШЕНКО).
Міський голова |
Віктор БИЧКОВ |
1. Загальні положення
1.1. Управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області є виконавчим органом Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області (далі – Управління), створюється міською радою, підзвітне і підконтрольне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, секретарю міської ради та керуючому справами (секретарю) виконавчого комітету ради відповідно до розподілу обов’язків.
1.2. Управління забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціального захисту населення та охорони здоров’я.
1.3. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про соціальні послуги», «Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням і іншими нормативними актами.
1.4. Управління має право відкривати особові і реєстраційні рахунки в установах банків, у рамках своїх повноважень заключати від свого імені угоди з юридичними та фізичними особами, отримувати майнові та особисті немайнові права, нести відповідальність, бути позивачем та відповідачем у суді.
1.5. Управління утримується та фінансується за рахунок місцевого бюджету.
1.6. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах (органах) Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України із своїм найменуванням, кутовий штамп, бланки із своїми реквізитами.
1.7. Повна назва: Управління соціального захисту населення та охорони здоров’я Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області.
1.8. Коротка назва: УСЗН та ОЗ Липовецької міської ради.
1.9. Юридична адреса Управління: 22500, вул. Шевченка, 7, м. Липовець, Вінницький район, Вінницька область.
2. Мета діяльності Управління
2.1. Метою Управління є забезпечення в межах визначених законодавством прав членів територіальної громади в сфері соціального захисту та охорони здоров’я населення шляхом здійснення нагляду за додержанням на території Липовецької територіальної громади вимог законодавства у цій сфері, виконання відповідних державних і місцевих програм соціального захисту населення та охорони здоров’я, організація надання населенню якісних адміністративних послуг соціального характеру та соціальних послуг, як безпосередньо, так і через мережу комунальних підприємств, установ і закладів соціального обслуговування та охорони здоров’я.
3. Завдання та функції Управління
3.1. Для досягнення мети своєї діяльності Управління вирішує наступні завдання:
3.1.1. Забезпечує реалізацію на території Липовецької міської ради, державної політики у сфері соціального захисту (обслуговування) населення та охорони здоров’я, рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, сімейної політики.
3.1.2. Забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціального захисту ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників та Захисниць України.
3.1.3. Визначає потреби ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників та Захисниць України, вносить пропозиції щодо задоволення таких потреб структурним підрозділам міської ради відповідно до чинного законодавства.
3.1.4. Бере участь та визначає пріоритети розвитку громади з питань віднесених до компетенції.
3.1.5. Забезпечує виконання державних і місцевих програм соціального захисту населення, виконує функції головного розпорядника коштів міського бюджету.
3.1.6. Розробляє та організовує виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища соціально-вразливих верств населення, сімей та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, та потребують соціальної підтримки.
3.1.7. Вирішує відповідно до законодавства питання про надання соціальної підтримки окремим категоріям громадян.
3.1.8. Здійснює розгляд звернень та прийом громадян з питань, що відносяться до компетенції Управління.
3.1.9. Здійснює інші повноваження, покладені на Управління відповідно до законодавства, а також повноваження, делеговані рішеннями сесії міської ради.
3.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.2.1. Забезпечує надання доступних і якісних адміністративних послуг соціального характеру та базових соціальних послуг жителям громади, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати.
3.2.2. Забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів, передбачених Управлінню.
3.2.3. Готує пропозиції щодо встановлення за рахунок коштів благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення.
3.2.4. Вирішує відповідно до законодавства питання про надання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни і праці, сім’ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісті) військовослужбовців, дітям з інвалідністю, багатодітним сім’ям, іншим категоріям населення для вирішення соціальної підтримки та матеріально-побутових питань.
3.2.5. Вирішує питання про відшкодування витрат на поховання пільгових категорій громадян, передбачених чинним законодавством, за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.2.6. Забезпечує організацію надання соціальних і реабілітаційних послуг.
3.2.7. Сприяє у вирішенні питань соціального захисту внутрішньо переміщених осіб.
3.2.8. Бере участь у виконанні загальнодержавних, регіональних програм соціальної підтримки сімей, у проведенні заходів, спрямованих на запобігання домашньому насильству, гендерній рівності та протидії торгівлі людьми.
3.2.9. Забезпечує надання компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
3.2.10. Забезпечує приймання заяв з необхідними документами та опрацювання цих документів для призначення різних видів державних соціальних допомог, пільг, компенсацій і житлових субсидій та передачу їх відповідному органу.
3.2.11. Забезпечує видачу громадянам:
повідомлень про прийняття рішень щодо надання соціальних послуг;
довідки про перебування на обліку щодо отримання компенсаційних виплат;
клопотання про направлення до будинків – інтернатів, притулків, будинків тимчасового перебування, тощо.
3.2.12. Здійснює приймання документів від багатодітних матерів, які претендують на присвоєння почесного звання «Мати-героїня», опрацьовує їх на відповідність вимогам законодавства та готує клопотання до органів виконавчої влади.
3.2.13. Здійснює координацію заходів з питань попередження бездомності, реінтеграції бездомних осіб, соціального сирітства, жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї, торгівлі людьми, соціального патронажу осіб, звільнених з місць позбавлення волі, інших негативних явищ в соціальному середовищі територіальної громади.
3.2.14. Забезпечує збір, аналіз та надання даних, необхідних для формування і ведення бази ветеранів війни громади.
3.2.15. Забезпечує збирання, накопичення, реєстрацію, зберігання та організовує введення інформації до електронного кабінету інформаційно-комунікаційної системи Єдиному державному реєстрі ветеранів війни, інформації про ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.
3.2.16. Координує заходи реагування на звернення та повідомлення про вчинення домашнього насильства, у тому числі організацію надання тимчасового притулку особам, які постраждали від домашнього насильства і торгівлі людьми.
3.2.17. Здійснює консультування мешканців Липовецької територіальної громади з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до його компетенції.
3.2.18. Бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення.
3.2.19. Забезпечує захист персональних даних.
3.2.20. Надає пропозиції до проекту бюджету територіальної громади в частині врахування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення.
3.2.21. Визначає потребу громади у соціальних послугах, встановлює надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах, готує в установленому порядку пропозиції щодо створення, реорганізації і ліквідації закладів, установ і підприємств, які надають соціальні послуги та відносяться до комунальної власності територіальної громади.
3.2.22. Проводить обстеження та складає акти про підтвердження спільного проживання для визначення права на призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду.
3.2.23. Приймає рішення щодо організації надання соціальних послуг, у тому числі із застосуванням механізмів співпраці та співфінансування з іншими територіальними громадами.
3.2.24. Здійснює координацію роботи закладів, установ, підприємств комунальної форми власності, що надають соціальні та медичні послуги.
3.2.25. Забезпечує захист прав і законних інтересів повнолітніх осіб, які потребують встановлення опіки або піклування, недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.
3.2.26. Бере участь у підготовці звітів щодо соціального захисту та охорони здоров’я міського голови для їх розгляду на сесії міської ради.
3.2.27. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
3.2.28. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є.
3.2.29. Сприяє волонтерським організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам, які потребують волонтерської допомоги, та поширенні інформації про організації та установи, що залучають до своєї діяльності волонтерів, фізичних осіб, організації та установи.
3.2.30. У межах компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.
3.2.31. Сприяє влаштуванню за потреби до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю.
3.2.32. Готує, (бере участь у підготовці) проектів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах повноважень.
3.2.33. Опрацьовує запити фізичних та юридичних осіб.
3.2.34. Постійно інформує населення про виконання визначених законом повноважень.
3.2.35. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
3.2.36. Забезпечує у межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
3.2.37. Контролює комунальних надавачів соціальних послуг, вживає заходів з покращення якості надання соціальних послуг.
3.2.38. Бере участь у розробці планів фінансування закладів охорони здоров’я, які утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету, контролює ефективне використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів закладами охорони здоров’я.
3.2.39. Вживає заходів щодо збереження мережі закладів охорони здоров’я приймає участь в розробці проектів програм закладів охорони здоров’я.
3.2.40. Організовує, у співпраці з відповідними державними органами, здійснення медико-санітарного забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
3.2.41. Сприяє розвитку міжнародного співробітництва в галузі охорони здоров’я та соціального захисту населення.
3.2.42. Сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації посадових осіб Управління, соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи, працівників установ і закладів системи соціального захисту та обслуговування населення і охорони здоров’я.
4. Права Управління
4.1. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи міської ради з питань соціального захисту населення та охорони здоров’я.
4.2. Подавати пропозиції до проекту бюджету Липовецької міської ради з питань, що належать до компетенції Управління.
4.3. Укладати в установленому порядку договори з підприємствами усіх форм власності, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, надання послуг спрямованих на виконання покладених на Управління завдань.
4.4. Залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах.
4.5. Отримувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Липовецької міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та від їхніх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань.
4.6. Вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб.
4.7. Здійснювати посередництво інтересів осіб та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань надання соціальних послуг та охорони здоров’я.
5. Взаємодія Управління
5.1. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з державними органами та органами місцевого самоврядування, структурними підрозділами Липовецької міської ради та її виконавчого комітету, підприємствами, установами та організаціями, а також громадськими організаціями і спілками з метою створення умов для запровадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передавання інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
6. Організація діяльності Управління
6.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду на конкурсній основі або за іншою процедурою (відповідно до чинного законодавства) та звільняється з посади розпорядженням міського голови.
6.2. До складу Управління входять відділи, які очолюють начальники відділів.
6.3. Положення про відділи Управління затверджуються начальником Управління.
6.4. Штатний розпис Управління затверджується начальником Управління у межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених міською радою.
6.5. Начальник Управління приймає на роботу працівників Управління, які не є посадовими особами місцевого самоврядування.
6.6. Начальник Управління має заступника, який призначається на посаду і звільняється з посади, відповідно до вимог чинного законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.
6.7. Обов'язки начальника Управління під час його відсутності виконує заступник начальника згідно із розпорядженням міського голови.
6.8. Працівники Управління діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються начальником Управління.
6.9. В окремих випадках, у разі службової необхідності, за дорученням начальника Управління працівники виконують повноваження, не передбачені посадовими інструкціями, але в межах повноважень посадової особи органів місцевого самоврядування.
6.10. В підпорядкуванні Управління знаходяться: комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг», комунальні некомерційні підприємства: «Липовецький міський центр первинної медико-санітарної допомоги» та «Липовецька міська лікарня».
6.11. Управління відповідно до делегованих повноважень забезпечує організацію заходів щодо сприяння розвитку та функціонування комунальних некомерційних підприємств: «Липовецький міський центр первинної медико-санітарної допомоги» та «Липовецька міська лікарня» без втручання у їх безпосередню професійну діяльність.
6.12. Утримання Управління здійснюється відповідно до законодавства. Структура та гранична чисельність Управління затверджуються в установленому порядку рішенням Липовецької міської ради. Матеріально-технічне забезпечення Управління здійснює Липовецька міська рада.
6.13. Майно, яке знаходиться на балансі Управління є комунальною власністю Липовецької міської ради.
6.14. Бухгалтерський облік та складання фінансової звітності Управління проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.
7. Керівництво Управлінням
7.1. Начальник Управління:
7.1.1. здійснює керівництво діяльністю Управління;
7.1.2. несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
7.1.3. видає в межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації у органах Міністерств юстиції України;
7.1.4. інформує Липовецьку територіальну громаду про виконання рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови та про інші питання відповідно до компетенції;
7.1.5. укладає договори на придбання товарів, виконання робіт, надання послуг та інші цивільно-правові угоди; контракти з керівниками підпорядкованих установ: комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг», комунальні некомерційні підприємства: «Липовецький міський центр первинної медико-санітарної допомоги» та «Липовецька міська лікарня»;
7.1.6. здійснює повноваження головного розпорядника коштів місцевого бюджету для комунального закладу «Центр надання соціальних послуг», комунальних некомерційних підприємств: «Липовецький міський центр первинної медико-санітарної допомоги» та «Липовецька міська лікарня»;
7.1.7. здійснює розпорядження коштами Управління у межах затвердженого кошторису;
7.1.8. візує проекти розпорядчих актів міської ради, виконавчого комітету, міського голови, керівників виконавчих органів міської ради та інших нормативно-правових актів;
7.1.9. здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства;
7.1.10. погоджує премії керівників підпорядкованих установ відповідно до чинного законодавства.
8. Прикінцеві положення
8.1. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
8.2. Реорганізація або ліквідація Управління здійснюється міською радою в порядку встановленому законодавством України.
8.3. У разі припинення діяльності Управління (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Управління за рішенням виконавчого комітету передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду в межах комунальної власності Липовецької міської ради або зараховуються до доходу бюджету міської ради в частині грошових коштів.
8.4. Управління є неприбутковою організацією.
8.5. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними, осіб.
8.6. В разі припинення юридичної особи (у разі її ліквідації, злиття, поділу, приєднання, або перетворення) її активи будуть передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або будуть зараховані до дохідної частини бюджету.
8.7. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Секретар міської ради |
Олеся НАЗАРЕНКО |